olavgn skrev:Bruker nok en del lengre tid enn det, ja, har hatt det på 1 bar. Fislete. Prøvde å korte ned slangen litt etter litt igår. Merka ingen stor forskjell på hastigheten annet enn på skummengden. Har forsøkt å gå over til å tre 4mm-slangene direkte innpå 1/4"-niplene i dag for å slippe mellomledd. Tok lang tid å få tredd de på, og fingra er jæklig såre nå. Ikke hjalp det noe særlig heller Nesten så jeg tror gassledning-lengden/tykkelsen faktisk har litt å si. Begynte så smått å bytte ut slanger på gass-sida, men resten får vente til imorra, når fingrene mine har fått restaurert seg litt Må uansett få kobla inn gassmanifoldet, så skader ikke å prøve. Greide forresten å sette øl-koblingen på gass-inngangen også istad... Satt bom fast, men med hammer og kloss fikk jeg den ut igjen til slutt. Gjør ikke det igjen, for å si det slik! Og ikke nok med det, den andre tappekrana mi er sporløst forsvunnet :attevar:
olavgn skrev:Bruker bare 4 mm næringsmiddelgodkjent pvc-slange fra Vin og Bar. Slangen din må virkelig være av den mer fleksible varianten, for denne her var vond å jobbe med.
FredT skrev:Jeg har en eneste gang vært utsatt for at det rant dårlig fra et fat - selv om slanger og trykk var som vanlig. Tror det til sist viste seg å være feil på fatet (ikke mitt) - enten at stigerøret tettet seg mot bunnen - eller at det var tett av gugge eller noe.
olavgn skrev:Er det indre eller ytre diameter som skal være 4 mm på ølsida? Min slange er nemlig 4mm i ytre diameter, så om det var indre det var snakk om, så kan det forklare hvorfor det går så treigt Bestilte bare 4mm og 6 mm slange uten å tenke videre over det...
olavgn skrev:Satte det ned til to, får se hvordan det funker. Er ein porter, så burde ikke bli for mye futt. Rundt 4-6 grader i kjøleskapet, tenker jeg.
Edit: Mente selvfølgelig 0,5 bar og 0,2 bar....
`olavgn skrev:Satte det ned til to, får se hvordan det funker. Er ein porter, så burde ikke bli for mye futt. Rundt 4-6 grader i kjøleskapet, tenker jeg.
Edit: Mente selvfølgelig 0,5 bar og 0,2 bar....