Frakte fat med øl

Hei godtfolk!
Jeg har for tiden base på vestlandet, men skal på ferie til østlandet i sommer.
Planen min er å ta med ett cornelius fat på ferie.
Har aldri brukt fat før, men lest meg noe opp på det.

Har noen erfaring med å frakte fat? Skal ta tog, så trykk er ikke noe problem (i motsetning til fly).
Bør jeg vente med å carbonere ølet til jeg kommer frem til østlandet?

Mange spørsmål her altså, håper noen har erfaring eller tanker om hvordan jeg kan løse dette på en greiest mulig måte.

Sett det kaldt når du kommer frem, så roer nok skummingen seg ila en dag eller 2. men du må jo ha noe co2 for å trykke ut øllet, samt en kran.

Du kan godt karbonere før du drar. Bunnfall på fatet vil nok virvles opp, men det gir bare uklart øl en dag eller to. Vestlandsøl er populært på østlandet, så du bør kanskje ta med to fat :)

Sett det kaldt når du kommer frem, så roer nok skummingen seg ila en dag eller 2. men du må jo ha noe co2 for å trykke ut øllet, samt en kran.

Blir nok vestbrygg sin pakke med piknik slange, så trykk og slange er fikset. Skal nok få kjølt ned fatet i noen dager når jeg ankommer også. Takk for svar!

Gjør ferdig 2 fat, la de bli stående så blir det mindre iblanding av bunnfall, har ikke erfart at noen på toget bryr seg, kom bare tidsnok før toget starter.
2 fat fordi Oberstbräu sa det. :)

Tilbake
Topp