Er det en ørliten forskjell i størrelsen på den grå og den sorte tilkoblingen? Jeg får gass inn til å sitte greit, men det er kul i h*** å få koblet på ut-siden. Lurer på om jeg har blandet litt når jeg hadde det fra hverandre for rengjøring.
Du har ikke kobla den første feil da? Jeg får greit på gass-hurtigkoblinga på øl ut-ventilen, men motsatt passer ikke. Dette gjelder enkelte brukte fat jeg har kjøpt og som ser ut til å ha vært i tysk tjeneste.
Jeg sleit lenge med å få på en kobling på corneliusfatet engang, før jeg oppdaga at jeg hadde forsøkt å sette på feil kobling til feil ventil. Og sleit enda lenger med å få den løs igjen. Så hos meg er det absolutt en forskjell. Sannsynligvis for at man ikke skal gjøre nettopp den feilen...
Kan være O-ringen på ventilen som er ukurrant/inntørket. Prøv å smøre med silikonfett eller tilsvarende. Har sett at på enkelte fat er ene ventilen tung å få på, men det løser seg gjerne ved bytte av O-ring og/eller smøring.
Mulig det. Når vi bytter O-ringer så smører vi alltid med silikonfett. Har sett at noen brukt fat vi har fått ble levert med ukurrante O-ringer, og da blir det supertregt.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.