Fellesbestilling av Corneliusfat høsten 2010

Hei,

jeg tar gjerne 2 fat på 12 liter men kan ikke hente selv. Noen som tar toget eller bil nordover og kommer forbi Dombås en gang?

Så lenge det bare koster meg tid og litt svette, kan jeg ta på meg jobben med å sende fatene som Norgespakke om noen ønsker det.
Utfordringen blir helt klart å finne egnet emballasje, så gode ideer tas i mot med takk.
Dere som gjorde dette i forrige runde, hva gjorde dere? har dere noen erfaringer å dele?
Er det noen som har eksakte mål og vekt på fatene?

edit: Norgespakke koster 150,- inntil 10 kg, 229,-  10 - 20 kg og 308 for 20 - 35 kg.  i tillegg kommer det trolig ett par tiere for emballasje.

Huub skrev:
Hei,

jeg tar gjerne 2 fat på 12 liter men kan ikke hente selv. Noen som tar toget eller bil nordover og kommer forbi Dombås en gang?

Jeg skal på Juleølkonkurransen på Tautra 30. oktober. Kan godt ta de med da, og evt. levere de på Dombås hvis du ikke skal dit.

roba skrev:
Huub skrev:
Hei,

Jeg skal på Juleølkonkurransen på Tautra 30. oktober. Kan godt ta de med da, og evt. levere de på Dombås hvis du ikke skal dit.

Supert! Da kan jeg bekrefte at jeg tar gjerne 2 fat.

Jepp, folkens! Da er vi oppe i det tilstrekkelige antallet interesserte for å bestille en pall med fat fra Vin og Bar.

Opplegget er altså som følger: Fatene koster 690 kroner per stykk, og man kan bestille både 9-, 12- og 19-liters fat til samme pris. Endelig bestilling sendes til martin (punkt) eckhoff (punkt) andresen (snabel-a) gmail (punkt) com med endelig antall fat og størrelse. Samtidig overføres pengene, kroner 690 per fat, til kontonummer 9722 41 09419, en egen konto i mitt navn.

Siste frist for bestilling og betaling er 22. september, altså om fjorten dager. Dagen etter sender jeg endelig bestilling til Vin & Bar og betaler for alle fatene. Fatene kan hentes på Vin & Bar av hver enkelt når de er kommet frem - jeg sender liste over hvem som skal ha fat til butikken og gir beskjed per mail til de som har bestilt når det er klart for henting.

For de av dere som ikke har anledning til å hente fatene selv på V&B, har dere fjorten dager på å finne noen som kan hente dem for dere og sende eller bringe dem til dere. Hadde vært toppers om noen kunne ta ansvar for forsendelse slik at provinsboerne også kan få gleden av billige fat. :)

Alle som har vist interesse i denne tråden har fått en privat melding med denne beskjeden. Jeg presiserer igjen at endelig bestilling må sendes til meg på e-post og betaling gjøres til konto innen 22. september.

Minner alle som betaler om også å sende meg en mail og bekrefte bestillingen med fullt navn, så slipper jeg gjette hvem innbetalingene er fra. :)

Er prosjektet ferdig? Hvis ikke skulle jeg hatt et par på 19 liter, men med min vante flaks er jeg vel seint ute :)

Ser noen kommentarer om at disse fatene ikke har samme fysiske mål som andre, er det store variasjoner på slike fat?

Prosjektet er ikke ferdig. Bestillingsfrist  og betalingsfrist 22. september. Det er bare å hive seg med.

martin (punktum) eckhoff (punktum) andresen (snabel-a) gmail (punktum) com, konto 9722 41 09419. Prisen er 690 kroner per fat, uavhengig av størrelse.

bare et enkelt sprørsmål, mulig jeg ikke har skjønt det enda men..., hva er det med i denne pakken med Corgys? må jeg fortsatt skaffe ALT som er av tilkoblinger, pakninger osv? og er disse helt nye?

for om dette er ink, kjøper jeg 3 Fat... CO2 osv skjønner jeg kommer i tillegg ;)

dette er kun fat, til kanonpris spør du meg....
koblinger, slanger og diverse er ting du må skaffe selv hvis du ikke alt har det.
fatene er nye, og hvis det er standard fra vin&bar er det italienske fat mener jeg.... kjempefine og solide med bra gummi i topp og bunn.
tillegsutstyr kjøper du der eller på ebay....

edit..
fatene er selvfølgelig komplette med ventiler og pakninger hvis det var det du lurte på....

Hallais!

Her er svaret jeg fikk da jeg forespurte fraktkostnader...
Hi, Torgeir
Thank you for your recent purchase. Maybe you noticed already, but unfortunately our shipping calculator did not recognize Norway as a destination point. I found US Postal service to be the least expensive, but the shipping cost is still $179.90 USD for 6-10 day delivery.
I will need your approval to proceed of course. But we can ship within a day or two once we hear from you.
Again, thanks for your purchase !
Best regards,

Dan Sulier
Sabco / Kegs.com, Ltd.

179$ i frakt
119,95$ for 4 fat
fortollingsgebyr og toll på det hele, tror nok det blir i overkant for brukte fat.
rimelig å slenge seg med her da, og få nye fat i tillegg... :)

Tror dette lett kan bli den klassiske "Jeg taper ikke så mye pr stk; men jeg tar det igjen på volumet".....  Basert på 4 fat ender du opp på grovt sett samme pris pr stk som for nye gjennom dette fellesinnkjøpet.  Den skal det godt gjøres å kalkulere seg bort fra - trur eg.

MVH

MM

Jetcarrier båtfrakt blir nok ganske så billig. Men da bør du nok bo på østlandet.

Har det forresten blitt noen klarhet i om vi fra nord kan bestille fat, med tanke på levering?

Tilbake
Topp