Flasket for en tid tilbake vårt første allgrain brygg en Pale ale fra ølbrygging.no Den har stått og karbonert i romtemperatur i 3 uker og i kjøleskap i 2 uker og har dårlig karbonering i flaskene ( nesten ingenting i min del av flaskene). Vi brukte 5 gram sukker pr liter øl og kokte det opp med 2.5 dl vann kjølte det ned( da var det en tykk sukkerlake synes jeg) og hadde det i gjærkaret før vi tok heverten i en sirkel i bunnen av dunken, hva er det vi kan ha gjort galt? Jeg smakte på det siste ølet vi flasket og den smakte ren sukkerlake, kan det være at det ikke har rørt seg skikkelig ut i ølet?
Vi tenkte vi skulle flaske våre neste brygg i helgen en Pale ale og en IPA fra ølbrygging.no. Hvor mange gram sukker er annbefalt pr liter øl på en IPA og kan vi forsøke oss på og ta ølet over med hevert først for så og tilsette sukkervannet i ølet og røre forsiktig med heverten etterpå eller er dette ikke og annbefale?
Vi tenkte vi skulle flaske våre neste brygg i helgen en Pale ale og en IPA fra ølbrygging.no. Hvor mange gram sukker er annbefalt pr liter øl på en IPA og kan vi forsøke oss på og ta ølet over med hevert først for så og tilsette sukkervannet i ølet og røre forsiktig med heverten etterpå eller er dette ikke og annbefale?