Se her for tips og bilder.Da virker det som jeg kanskje kan prøve meg på einerøl...
Vann, sukker, humleekstrakt og brødgjær? Nope, vi snakker ikke om øl her. Det er en væske og inneholder alkohol, men der stopper også likhetene, i min bok.Tomtebrygg er øl, faktisk juleøl.
Bare les her dere ikke-troende: https://underdusken.no/forbruker/slik-lager-du-ditt-eget-juleol/121276
Helt enig med deg her.Vann, sukker, humleekstrakt og brødgjær? Nope, vi snakker ikke om øl her. Det er en væske og inneholder alkohol, men der stopper også likhetene, i min bok.![]()
Her i bygda ble de greiene der kalt Kjerringøl før i tia... fordi kjerringene laga det til jul og påske. Noen av de lokale mener bestemt maltekstrakt fra butikken inngikk i oppskrifta. De gamle her forteller at det ofte var kruttsterkt..Vann, sukker, humleekstrakt og brødgjær? Nope, vi snakker ikke om øl her. Det er en væske og inneholder alkohol, men der stopper også likhetene, i min bok.![]()
Ja, nå synes jeg du er frekk … mot ciderUnnskyld om jeg er frekk nå, men det blir som å spørre om cider og øl er det samme.
Det blir det kalt der jeg vokste opp og, pga lav/ingen alkohol, men det ble bare brygget til jul. Det som ble igjen til påske ble ikke kalt Kjeringøl for å si det sånn...Her i bygda ble de greiene der kalt Kjerringøl før i tia... fordi kjerringene laga det til jul og påske. Noen av de lokale mener bestemt maltekstrakt fra butikken inngikk i oppskrifta. De gamle her forteller at det ofte var kruttsterkt..