DIY linje renser

I flere år nå har jeg brukt denne for å rengjøre tappelinjene. Først kjører jeg lunka vann med linje rens i 5 min.
så lunka vann for derefter å desinifisere med Starsan.

kobles på ut ventilen fra fatet og gjennom tappe linje og kran til oppsamling i ei bøtte.

Bus enkelt, som de sier i sverige

photo 2.JPG

Hvordan har du festet balllocken til slangen? Har tenkt på å lage meg en slik jeg og. Men løsningen jeg trodde jeg måtte ha var 9/16 til 1/4 overgang og nippel. Ser ut som om du har funnet en vei utenom.

Det der er veldig smart.
Ein ting som fungerar veldig bra (har lært av BjarteH), varm lut (kaustik soda) først gjennom slangane, så direkte på StarSan. Altså ikkje vatn imellom. Kaustik soda er billig på Biltema.

Kan man ikke bare bruke en slik som jeg linker til under?. Jeg bruker det til min, den jeg bestilte fra leverandøren jeg linker til passet, men er trang. Jeg bestilte an annen før denne og den passet ikke til ballocken. så der kan man tape kronene på det. Ikke gi god tilbakemelding til kjøper hvis den ikke passer...

http://www.ebay.com/itm/261809045980?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Den har jeg jo til og med tenkt å bestille i utgangspunktet, men av en eller annen grunn så kobla jeg ikke at den passa. Men det er jo gull! Den kan jo brukes til andre ting og!

Hvordan har du festet balllocken til slangen? Har tenkt på å lage meg en slik jeg og. Men løsningen jeg trodde jeg måtte ha var 9/16 til 1/4 overgang og nippel. Ser ut som om du har funnet en vei utenom.
Mange veier til Rom.
Jeg brukte bare en sveisenippel og et co2 rør. Jeg liker å gjøre ting enkelt for meg selv

Tilbake
Topp