Har Grainfather, men der eksporterer jeg fra BF som Beer xml, og sender den til Grainfather appen.Noen som kan peke meg i rett retning eller gi meg tips om hvordan man får Brewfather til å snakke med en Brewzilla Gen4? Har søkt litt rundt men ble ikke helt klok på det.
Usikker, følger med abbonement på Brewfather når man kjøper maskinen så bare anntok det?Er du sikker på at den kan? Burde stått nevnt under Innstillinger/ Power-ups slik f.x Grainfather og Brewtools gjør.
Er du sikker på at den kan? Burde stått nevnt under Innstillinger/ Power-ups slik f.x Grainfather og Brewtools gjør.
Har dere mulighet til å implementere dette snart? % utgjæring og/eller SG-verdier.Ønsker å få implementert støtter for å si % utgjæring også, det hadde vert fint til flere bruksområder.
Jeg har valgt å lage mine egne gjæringsprofiler i Rapt appen, det funker braHar dere mulighet til å implementere dette snart? % utgjæring og/eller SG-verdier.
Du kan trykke på "Edit details" nederst der du legger inn og fyller ut informasjon om maltet, og fylle inn fuktighet, ekstrakt (står som extract dry basis eller extract fine grind dry basis på COA) og coarse/fine diff. Differansen i ekstrakt for fine og coarse noen ganger oppgitt i COA, andre ganger ikke. Her tar jeg utgangspunkt i 1pp forskjell.Er de noe som har lagt inn malt fra Weyermann? Finner ikke Weyermann Diastatic Barley Malt. Jeg har COA, men lurer på hvordan Weyermann´s COA skal tolkes og legges inn i Brewfather. Takk. Nici
Det burde hvert fall være mulig å legge inn SG. Dette er det de fleste bryggere har et forhold til. PPG og Yield er mer diffust og noe jeg ikke har et forhold til. Det er mulig dette er myntet på malt og at disse tallene er opppgitt av maltprodusentene. Men med tilsettinger som frukt/bær/juice, så har man ikke dette oppgitt.Opprinnelig spørsmål rundt å regne ut ABV når man tilsetter mer gjærbart sukker eller juice underveis i https://forum.norbrygg.no/threads/traden-for-dumme-sporsmal.23452/post-639089.
Dette er vanskelig å holde orden på siden den målingen man skriver inn som "OG" når man overfører til kar vil "låse" videre beregninger gjort i Brewfather. Når man legger til sukker / juice el. senere så vil dette gjøre at OG øker og må legges til. Men da blir det vanskeligere å få Brewfather til å regne det om basert på målinger underveis og få ABV til slutt. Syns iaf. dette blir litt problematisk selv.
Jeg tenkte å sjekke om det er respons på Brewfather sin Discord-kanal for denne funksjonaliteten. Det fins mange forbedringsforslag registrert der, men generelt sett har jeg ikke inntrykk av at det skjer veldig mye nyutvikling i Appen. Det er forsåvidt greit at man ikke legger til masse nye store ting siden det holder applikasjonen "fokusert" - men jeg tenker at en del små forbedringer som dette som man gjør ofte er viktig.
Et forslag er at man får mulighet til å legge inn målinger av selve sukkertilsetningen før man legger den til. Litt usikker på hvordan dette skulle sett i grensesnittet helt konkret. Noen som har ideer?
Det burde hvert fall være mulig å legge inn SG. Dette er det de fleste bryggere har et forhold til. PPG og Yield er mer diffust og noe jeg ikke har et forhold til. Det er mulig dette er myntet på malt og at disse tallene er opppgitt av maltprodusentene. Men med tilsettinger som frukt/bær/juice, så har man ikke dette oppgitt.
Hadde vært en fordel (mener jeg) at man kunne lagt inn SG og få regnet ut PPG/Yield om dette er nødvendig for å regne ut abv potensialet
Da er det forklaringen ja.Når du importerer oppskrifter så ligger bryggeren til den som har lagd oppskriften inne som default mener jeg. Har ikke brukt qr kode, men på andre linker jeg har importert så er det tilfelle. Det er opp til deg å konvertere til ditt eget oppsett. Regner med at når du starter en ny oppskrift selv så starter den med ditt eget oppsett, hvis ikke så er det noe feil.
Edit: Sjekket en qr kode fra ølbrygging og da ble Brewzilla lagt inn som standard, jeg har en Grainfather G40. Da gjelder dette for qr koder også.