Digge øl det der. Har en abt 12 magnum stående selv. Litt voldsom alene, men gleder meg til den. Så var det jo hyggelig å se refleksjonen av en vaskekte ekornskurk i vinduet.Vis vedlegget 28504 Det blir en belgisk romjul tenker jeg.
Har også en Abt magnum stående... har visst hatt den i snart to år ...Digge øl det der. Har en abt 12 magnum stående selv. Litt voldsom alene, men gleder meg til den. Så var det jo hyggelig å se refleksjonen av en vaskekte ekornskurk i vinduet.
Du sier noe. Jeg er vant med "snar-øl". 10l vann, 1l vørterøl, 1kg sukker, en dæsj negro (farge) og bakegjær rørt flytende i sukker. Varmes til 37 grader og flaskes før 1-2 uker karbonering i kjellertemperatur. Frisk og grei drikke, men ikke øl.Digg å få servert slektens tradisjonelle jule"mjød" når en er på juleferie![]()
![]()
For øvrig merkelig at de alltid har kalt det mjød, siden den består av sitron, sukker, gjær og rosiner. Alkoholen er nok maks 0.3 %.
Du sier noe. Jeg er vant med "snar-øl". 10l vann, 1l vørterøl, 1kg sukker, en dæsj negro (farge) og bakegjær rørt flytende i sukker. Varmes til 37 grader og flaskes før 1-2 uker karbonering i kjellertemperatur. Frisk og grei drikke, men ikke øl.![]()