Deilige bilder!!!

Rune81 skrev:
Ørnegård skrev:
Motstrømskjøleren til vårt nye bryggeri fra MoreBeer

Her er vår:
gugybeje.jpg

Forøvrig en utrolig effektivitet på disse :) må følge med så en ikke kjøler for mye.

Sexy!

Details, details, please!

Gahr skrev:
Faktisk så vondt i magen at det er godt å reparere med en Corona med lime...

hehe  Hvis noe skulle stoppe latteren måtte det bli en Corona med lime!

Eller et eller annet blandet med melk.

StoreMy skrev:
Burde du ikke heller tilsette litt O2-ekstrakt for å få fart på gjæringen?

O2-ekstrakt ;) Ja da tror jeg du kunne tjent noen kroner...

Må få kjøpt noen tomme sprøyter slik at jeg får delt opp det. Totalt tilsvarer det 1300IBU i en batch på 19L 1.050OG
Det er mye:)

mikslen skrev:
Odland skrev:
Hvor fikk du fatt i den der? Vil teste en hel i en batch og så måle IBU.

Står på boksen;) Men tør jeg spørre hvorfor du vil bruke en hel boks i en batch?

Fordi Kim er Kim. Mikkeller har laget ølet "1000 IBU", men noe sier meg at det kun er teoretisk IBU. Det hadde vært interessant å se hvor bittert det hadde blitt om det FAKTISK var 100 IBU i et øl. Men det spørs vel om det er mulig å løse opp så store mengder ekstrakt i vørteren...

Humleekstrakt er forøvrig et godt utgangspunkt for å teste om den kalkulerte bitterheten man har i et hjemmebrygget øl med vanlig humle smaksmessig stemmer rimelig overens med det man får når man bruker ekstrakt.

Gahr skrev:
Humleekstrakt er forøvrig et godt utgangspunkt for å teste om den kalkulerte bitterheten man har i et hjemmebrygget øl med vanlig humle smaksmessig stemmer rimelig overens med det man får når man bruker ekstrakt.

Dette er CO2- ekstrakt som i motsetning til isomerisert ekstrakt også inneholder aromaoljene som gjør at den også vil avgi en viss aroma og smak ved bruke senere i kokinga. Står ikke hvilken humle den stammer fra, men er oppgitt til å gi en sitrus,gran,krydder aroma. Sikret seg bra der altså.

Er det bare whitelabs som vi private kan bruke for å få vite faktiske IBU i en batch?

Jeg skal bruke det som bittertilsetning i DIPA for å ikke få så my plantemateriale i kjelen. Følger i fotsporene til de store DIPA i USA.

Tilbake
Topp