Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
Har det skjedd noer der ? flere plasser å fylle eller fremdeles Verktøyservice som gjør det ?
Erlend H. skrev:Vet ikke om det er noe endret status på Bodø verktøyservice, men var innom Bodø brann og flåteservice for noen uker siden i et annet ærend.
Han jeg pratet med der sa de hadde fått brev fra næringsmiddeltilsynet (tror jeg) om at de ikke burde fylle CO₂ til hjemmebryggere eller annet slikt bruk, så det var ikke noe vists å spørre om.
Oddvar Demmo skrev:Tenkte å låne slangen for å koble sammen flaskene.
Jeg vet ikke hvem på Fauske som har gass og hvor store flasker de leier ut men mener å hørt om 10 kg, passer isåfall greit nok til å fylle mine to 6 kilos, de behøver da ikke være helt slikke tomme.
[/quot
Det er lettere å fylle flasker som ikke er heelt tomme. Sist leide vi en 30 kg flaske. Hør med Beant hvor og hvordan flaskeleien foregikk
Oddvar Demmo skrev:selv satser jeg på å leie 11 kg. flaske og låne slange for fylling.
Torga skrev:Oddvar Demmo skrev:selv satser jeg på å leie 11 kg. flaske og låne slange for fylling.
Noen spesielle du tenker å låne av? ;D
Rune Alm skrev:På sveising bruker de ikke ren CO₂, gassen er stort sett 80% argon og resten CO₂ tror jeg. Men forklaringen om Paintballgeværer eller luftgeværer burde holde mål også.