BLICHMANN BEERGUN

Noen her som har erfaring med `BLICHMANN BEERGUN `. Virker som om det bare blir skum, selv om trykket på øltank er svært lavt. Hva gjør jeg feil?

Litt vanskelig å si uten at du forteller hva du gjør, Har du prøvd bruksanvisningen?

Jeg bruker Beergun med stor suksess. Som Bernts sier, litt vanskelig å vite årsaken uten å vite fremgangsmåten din. "Ølavtrekkeren" skal trykkes inn kjapt og holdes inn til man har fylt flasken, da skal den slippes raskt. I tillegg er det best om flaskene er kalde.

Hvis ølet er overkarbonert så vil det bli mye skum. Fikk fakisk problemer med det i går, blei ingen suksess med flasking.

Ølet, flasker og beergun må være godt avkjølt.
Ser at noen kapper slangen som ser lang ut.  Det er en grunn til at den er så lang når man kjøper den.
Men først og fremst: kjøl ned alt så lavt som mulig.

Jeg tilsetter kullsyre til ønsket nivå på serveringstemperatur, og kjøler deretter hele fatet ned til 1-2 grader.
Flaskene kjøler jeg ikke. Fylte over 100 flasker i går uten problemer.

agedahl skrev:
Ølet, flasker og beergun må være godt avkjølt.
Ser at noen kapper slangen som ser lang ut.  Det er en grunn til at den er så lang når man kjøper den.
Men først og fremst: kjøl ned alt så lavt som mulig.

Noen er mellom anna meg (tenkte at eg måtte ha slange til både gass og øl) :bank2:  Så då må eg bestille ny slange, og kanskje poste under "Bryggetabber"  ;D

Tilbake
Topp