Birger Eriksen-dagen

Blir vel å fyre i gang i halv 8 tida. Så blir jeg ferdig før jeg må reise på jobb.
Blir en laaang dag, men hva gjør en ikke for Birger.

Har litt skrekkblandet fryd når jeg tenker på bryggedagen i morgen. Får ikke startet før på ettermiddagen. Beregner 3 timer koking for å få litt mer skyllevann. Har ingen anelse om effektivitet, men det er bare å gønne på med det en har av ammo.

Jeg tenkte selv å ta tre timers mesk i år, hiver oppi en del av gristen etter 120 minutter. Bare for å se om det gir en forskjell egentlig. Alle brygg ma an har gjort før og har tall på gir en ny mulighet til å teste ut noe nytt. Formålet er å se om gjærbarheten går opp, selv om jeg egentlig ikke er interessert i å lande lavere enn det som er vanlig for dette brygget.

Jeg må dobbeltmeske i år igjen (uaktuelt å gå ned i antall liter), så dette blir en lang dag. Tar meg fri fra lunsj, og håper å være ferdig til kveldsmaten :D Får ta med meg maskinen og karene (ble dette feil) i dusjen i morgen tidlig.
Kommer tilbake med bilder etter hvert. Det tegner til å bli en finfin dag, dog muligens litt kjølig, her i Kristiansand.

Jeg må dobbeltmeske i år igjen (uaktuelt å gå ned i antall liter), så dette blir en lang dag. Tar meg fri fra lunsj, og håper å være ferdig til kveldsmaten :D Får ta med meg maskinen og karene (ble dette feil) i dusjen i morgen tidlig.
Kommer tilbake med bilder etter hvert. Det tegner til å bli en finfin dag, dog muligens litt kjølig, her i Kristiansand.
Kaldt her i Bergen på morgenkvisten også, men det er strålende sol og blir nok hyggelig i solveggen utenfor bryggeriet utover dagen.

Tilbake
Topp