Bestilt "feil" slange for øl?

Hei. Bestilte nye kraner + div til kegeratoren. Bestilte denne type slange mellom fat og perlick 525ss: http://www.homebrewstuff.com/3-16-x-7-16-tubing.html Var kanskje for opphengt i at det skulle passe på nippelen enn å se hvilken type slange det var :( Er dette en vanlig slange for øl eller er det beregnet på andre ting? Hvis den duger, er det noen som tør å gjette hvor lang slange jeg trenger mellom fat og krane? Karbonering og serveringstrykk er som regel 0.8-1bar.

Grunnen til spørsmålet er at jeg ser at noen slanger er merket med "beverage" tubing og andre ikke, den jeg bestilte står det ikke "beverage" på.

Mener jeg har de samme og fungerer greit hos meg, har dog litt kald kjøleskap og litt tynnere slanger på høyt karbonert øl. Har ca 1,5 m lengder på mine. du kan øke lengden litt for å redusere skumdannelsen. Prøv i hvertfall før du kjøper nytt :)

Ok! Bestilte sånn at jeg kan ha 3m slange på hvert fat, blir det litt overkill kanskje? Er det ulemper med å ha for lang slange? Hehe, vittig setning ;)

Terje W skrev:
Ok! Bestilte sånn at jeg kan ha 3m slange på hvert fat, blir det litt overkill kanskje? Er det ulemper med å ha for lang slange? Hehe, vittig setning ;)

Eneste ulempen må være at det tar lengre tid å tappe, samt at det er mer øl som blir liggende igjen i slangen. Men det er en liten pris å betale for å slippe skumproblemer!  :skitbra:

Tilbake
Topp