Begynnertråd: Cornelius / Kegerator

Det går nok bra - men jeg kommer ikke til å bestille med det aller første (vente på penger). Forhåpentligvis før påske!

Såvidt jeg greier å måle er døra 8 cm tykk. Da bør det vel holde med 4" da? Eller er det lurt å ha litt å gå på? (har ikke sett det i praksis før). 6" blir kanskje å overdrive?

Tror jeg har funnet ut at man trenger en inch til tappekrana og opplegget bak, så det er mulig 4" er for kort... Mulig andre har erfaringer på dette. Du kan få låne min og sjekke hvis du vil.

Ja, det er jo en veldig god idé. Det beste er jo om 4" passer, så vi får bytta. Men jeg må vente til jeg har fått borra høl i døra, da. Skal høre med brodern, som har drill, så kanskje jeg får ordna noe i løpet av et par uker. Sender PM når jeg ser lys i tunnellen, jeg. Så får vi kaste oss på 37-bussen og byttelåne litt!

Mine er 22mm kjøpt på Morebeer. Mener jeg boret med en 22mm hullsag fra Jula

54d338ba-5e41-acee.jpg

Sånn ser det ut på innsiden av mitt Beko øleskap. Disse er 4 tommer.

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?l22uka

Brukte du også 22mm hullsag?

Én tomme (som de anbefaler på morebeer) er 2,5 cm. Men det har kanskje ikke så mye å si om hullet er akkurat på millimeter'n? At et hull mellom 22 og 25 mm er presist nok?

Jeg brukte også 22mm hullsag fra Jula.
De har nok undret på hvorfor det går så mange av dem ;D

Er det ikke bare å borre fra begge sider da? Styreborret vil vel kanskje gå gjennom på baksiden og gi et fint lite hull å styre etter...

Bård skrev:
Er det ikke bare å borre fra begge sider da? Styreborret vil vel kanskje gå gjennom på baksiden og gi et fint lite hull å styre etter...

Det gjorde i alle fall jeg med min kegerator. Gikk fint som snus, det.

Bård skrev:

Det gjorde i alle fall jeg med min kegerator. Gikk fint som snus, det.

Jepp.

Evt dette. (mer for penga). Tror du kommer fint gjennom den tynne metallplata i døra med disse også, men kan ikke garantere det da de er laget for mykere materialer..

Skal skru opp driptray på kjøleskapsdøra.
Er det noen typer skruer som er å foretrekke framfor andre?
Eller spiller det ingen rolle så lenge dimensjonen på skruehodet passer?
Vil gjerne ha det så solid som mulig.

Vedlegg

• Bilde 20.jpg
    Bilde 20.jpg
    68 KB · Sett: 244
audun! skrev:
Skal skru opp driptray på kjøleskapsdøra.
Er det noen typer skruer som er å foretrekke framfor andre?
Eller spiller det ingen rolle så lenge dimensjonen på skruehodet passer?
Vil gjerne ha det så solid som mulig.

Selvborende skruer er å anbefale, det kommer nok til å sitte godt og de er lette å skru inn. Har ihvertfall ikke hatt noen problemer med mitt, selv om jeg har hatt driptrayet av og på en del ganger til rengjøring.

Tilbake
Topp