Eduard
Norbrygg-medlem
Endelig har jeg gått over til anskaffelse av Beersmith 2.0 og jeg driver å justere parametrene til optimal brygging. Jeg kan tenke meg at det er en del folk her på forumet som har samme kombinasjon som meg (Beersmith og Speidel 20 liter), og jeg lurte derfor på om noen kunne være behjelpelig med noen generelle verdier som passer nettopp Speidel 20l best.
Det er nok sant at jeg kunne finne ut av disse dataene på egen hånd, men akkurat nå er det litt høyt press med å lage noen batcher. Da tenkte jeg at jeg kunne justere parametrene i etterkant, når jeg kan ta i betraktning hvor mye vann jeg bruker og hvor fint jeg kverner malten.
Vedlagt finnes standardinnstillingene for et 19 liters brygg fra Beersmith, som referanse.
Det er nok sant at jeg kunne finne ut av disse dataene på egen hånd, men akkurat nå er det litt høyt press med å lage noen batcher. Da tenkte jeg at jeg kunne justere parametrene i etterkant, når jeg kan ta i betraktning hvor mye vann jeg bruker og hvor fint jeg kverner malten.
Vedlagt finnes standardinnstillingene for et 19 liters brygg fra Beersmith, som referanse.