VVtank, elementer og gjenger.

Nøkleby

Norbrygg-medlem
Jeg har en vv tank som jeg trenger nytt varmeelement i. Dette skal bli brukt som HLT. Der det gamle elementet sto er det jo gjenger og jeg gjetter på at det er BSP men er usikker.
Kan noen bekrefte om det er det det pleier å være i norske vv- beredere?

Så elementer, elementet sitter litt høyt i tanken men om det er mulig å finne et som er mulig å bøye i den formen jeg ønsker, finnes dette? Link kanskje?

Så om noen har tips her til et element men riktige gjenger og er bøybart på 2500-3500W så hadde det vært supert.

http://www.aliexpress.com/store/405457
Jeg fikk disse til å spesiallage fem 1800W elementer til meg. Kostet meg 1100kr inkl. frakt. tror de kan lage det meste, men jeg hadde noen runder med mailer frem og tilbake før jeg var sikker på at de skjønte hva jeg mente, samt at jeg forlangte bilde før de sendte de. Elementene var finfine. Hadde jeg visst hva jeg vet i dag hadde jeg kanskje forlanget foodgrade sølvlodding og syrefast i stedet for rustfritt

OK, greit nokdette men det enkleste hadde jo vært med noe ferdige greier. om elementet buer litt nedover holder det egentlig. mest for å slippe tørrkoking.

Flere tips mottas med takk.

Tilbake
Topp