Vin-kit konsentrat startet gjæring i posen

Jeg har et wineexpert kit som jeg kjøpte for en stund siden. Det har stått i et skap på kjøkken, og idag merket jeg at posen med konsentrat har blåst seg opp ganske kraftig.
Jeg regner med at konsentrat har begynnt å gjære ?

Hvis jeg setter det nå med en gang, kan det reddes ? Eller må jeg bare kaste konsentrat nå ?

Jeg har et wineexpert kit som jeg kjøpte for en stund siden. Det har stått i et skap på kjøkken, og idag merket jeg at posen med konsentrat har blåst seg opp ganske kraftig.
Jeg regner med at konsentrat har begynnt å gjære ?

Hvis jeg setter det nå med en gang, kan det reddes ? Eller må jeg bare kaste konsentrat nå ?
hmm - det er i alle fall ikke vingjær som har satt i gang i posen. Og det er neppe gjær fra druene heller; den skal vel ikke ha kunnet overleve produksjonsprosessen? (Skjønt det veit jeg jo lite om.)

Uansett; det der skal da ikke kunne skje? Jeg ville høre med forretningen om det kan være reklamasjonsgrunn. Det kommer nok an på om du er innafor holdbarhetsdatoen.

Det koster deg ikke noe å prøve å lage vin av dette, annet enn litt arbeid, så hvorfor ikke? Går det så går det. Men jeg er nok ganske skeptisk.

Tilbake
Topp