Ventil til kjele

God kveld.

Tenker og kjøpe inn en ventil/kran til kjelen min, en 40L krabbekjele. I de bryggene jeg har satt til nå har det blitt mye svinn etter koking, da jeg har brukt hevert for og få vørteren over i gjærspannet, humle/trub som legger seg fint i bunnen av kjelen tetter igjen "innsuget" til heverten når jeg skal ha ut "siste rest".

Noen som kan dele erfaringer med ventil på kjelen? strømmer vørteren fin ut, eller tetter den seg av humle ol? Forslag til merke/type settes pris på.
Nevner at jeg bruker humleblomst rett i suppa, har vurdert og bruke pose for og se om dette kan være en løsning... men vil helst klare meg uten.

Simen

Det er litt varierande kor mykje trub det vert i kjelen.  Også kran på kjele kan gå tett.  Eg vil tru at dess mindre holet er - dess lettare kan det tettast - så dess større dimensjon du har på gjennomfløring/kran - dess sikrare er du mot at det går tett.  Humleblomst er frå eit slikt perspektiv ikkje det ideelle - pellets er betre sidan humla er malt opp.  Trur kanskje eg ville ha brukt enten eit filter av eit eller anna slag eller ein humlepose når du skal ha i blomst.   

Du får neppe noko særleg meir utav kjelen med kran/gjennomføring om du ikkje skal ha med litt trub.    Med hevert kan du senka den forsiktig ned mot botnen - stadig nærare og så kan du sjå i den gjennomsiktige slangen når du begynner å få med trub.  Om du har rørt whirlpool når du kjøler vil trub samla seg bedre mot sentrum av kjelen slik at du kan få opp meir vørter når du hentar den ut mot veggane.  Det hjelper også å gjera dette med lite gjennomstrømming i hevert/kran - då får du med mindre trub.     

Med ein krane må du ta stilling til kor høgt du skal montera den og kor høgt inntaket på innsida skal vera - f.eks. kan du bruka eit bend for å styra dette frå gong til gong (medan du ikkje har vørter i kjelen..).

Om du skal ha krane/gjennomføring på kjelen vil vel dei fleste foretrekkja rustfrie variantar - men dei kostar litt meir enn messing. 

Til flytting av vørter og øl bruker jeg pumpe, som  for eks. er enklere og mer fleksibelt enn hevert. ( ja, jeg påstår enklere !) Jeg var i førstninga redd for infeksjonsfaren, men siden jeg ikke har hatt broblemer med det, bruker jeg nå pumpa "i vilden sky". Pumpetypen er den som er mye brukt til vannforsyning på hytter og båter - selvsugende og lett å holde rein.

Tilbake
Topp