Utstyr fra Europris (Saga)

Gard

Er det noen som har erfaring med utstyret Europris fører? Varemerket er Saga. Tenker mest på utstyr som korker, flasker, gjærlås, hydrometer og liknende.

Korkene har en tendens til å ikke være helt tette, hydrometerne er ofte unøyaktige og knuser lett. Ellers burde det meste funke greit.

Jeg har hatt gode erfaringer med det jeg :) har ikke prøvd korkene da, men termometeret er knall :)

Har også hatt gode erfaringer med utstyret. Den røde håndkorkeren er derimot ikke å anbefale hvis du skal korke standard brune 0,33-flasker. Den funker derimot bra på 0,5-flasker.  Har heller ikke prøvd korkene. :)

Styr unna korkene, og det håndholdte korkapparatet. Ellers er alt greit. At hydrometeret er unøyaktig kan du ordne med å måle i 20 grader vann. Da ser du avviket og vet hvor mye du må legge til eller trekke fra. I vann skal det nåle 0.

Har brukt massevis av korkene og aldri hatt noe problem med at de ikke er tette, og så er de jo i nærheta når man trenger korker.

Sverre K skrev:
Har brukt massevis av korkene og aldri hatt noe problem med at de ikke er tette, og så er de jo i nærheta når man trenger korker.
Hehe, kona, som jobb på Europris her i Mo i Rana sier jeg skal sende deg en klem!!!  ;D ;D

Hei! Bare vær ops på termometeret! Det lange spritfylte.. Kan vise veldig mange grader feil....

Kenneth

det meste jeg har er europris vare, untatt dunkene. dunkene er er fra mesna jernvarehandel, der hadde dem vist mye mer utsyr enn på europris.
men korkene og den lille røde hånd korkeren, fungerer fint hos meg på 0.33 flasker og 0.5 flasker. sliter litt med flasker som kommer fra england, der er vist øverste del på flaskene litt anderledes. men eller er alt fint.

Tilbake
Topp