Tynne rør

Venter fortsatt på monteringsboksen, og siden jeg skal tappe over nærmere helga, skal jeg flaske noen flasker og prøve.
Derfor middlertidig løsning fra søpplehaugen :)
Kjøkkenvekta ser ikke helt nøyaktig ut i forhold til ml-målet, men den kostet bare 99,- også :)
http://youtu.be/2YyTS3iz3h8

Oppdatering.
Tappet i dag, akuratt ferdig. Etter fatet var fylt, testet jeg doseringsenheten.
Siden flaskefylleren min bruker 20-30 sekunder på å fylle en flaske, og doseringsenheten bruker 13-14 sekunder på en dose, doserer en men den forige fylles. Brukte jeg ingen ekstra tid, og den var meget enkel i bruk :)
Fikk 7 flasker 0,5 liter etter fatet var fult, så slapp å helle ut 3,5 liter øl :)
Nå skal de karboneres, så får vi se hvor bra det ble. Karbonerte med 6,5 gram pr. liter.

Er dette rett og slett en duppedings som bare erstatter doseringssprøyte for å dosere sukkerlake? Virket jo som ufattelig overkill å ha en egen maskin til det. Spesielt når du bare flasker 4-5 liter! Og det er jo akkurat slikt vi liker! :D
Konklusjon: jeg og vil ha en slik!! :):)

Bjornendre skrev:
Er dette rett og slett en duppedings som bare erstatter doseringssprøyte for å dosere sukkerlake? Virket jo som ufattelig overkill å ha en egen maskin til det. Spesielt når du bare flasker 4-5 liter! Og det er jo akkurat slikt vi liker! :D
Konklusjon: jeg og vil ha en slik!! :):)
Ja, det er en overkill som erstatter doseringsprøyta. :)
Poenget er at jeg er lat, og eller har dårlig tid :)
Denne doserer nøyaktigere, muligens, og automatisk. Så slipper jeg mer jobb, og før tømte jeg ut resterende etter fating, men med denne gikk det greit å fylle de få flaskene.
Den kan også benyttes til større volum uten problemer, og tar da heller ingen ekstra tid.
Byggbeskrivelse og bilder kommer når alt monteres.
Den var nesten morro å bruke selv i skrøplig wrapping :)

yqery5av.jpg

ugubu9e8.jpg

Kommet dit :)

Tilbake
Topp