Tuborg glassflasker utfases...

Nå har det seg slik at tuborg sine glassflasker utfases. Butikkene får ikke lengre ta inn disse, så det kommer etterhvert ikke til å bli panteflasker å få kjøpt.

Noen som har noen gode alternativer? Bruker en del av disse når vi stadig flasker 100-150l øl.
Blir fort dyrt i lengden når man må betale 5kr+ per flaske. Hva blir prisen hvis man f.eks. kjøper en pall med 0,5 eller 0,33 flasker?

Du vil alltid kunne hente engangsflasker gratis hos puber
Hvordan vet du at man alltid kommer til å kunne det? Bryggeriene har latt seg inspirere av Obama og sier nå: -Yes we can! Så det er ikke sikkert det blir flasker å få alltid... ;)

Kanskje de kommer til å gi bort mye av dette når utfasingen er ferdig? Kanskje jeg skal sende en mail til Ringnes på Gjelleråsen og spørre...

Tenkte også på dette med gratis flasker, men problemet da blir å finne en plass å sette alle disse flaskene jeg har hentet :)

Kanskje de kommer til å gi bort mye av dette når utfasingen er ferdig? Kanskje jeg skal sende en mail til Ringnes på Gjelleråsen og spørre...

Riktig adressat tror jeg er Bryggeriforeningen. Flaskene eies av Rentpack, som er Bryggeriforeningen sitt emballasjeselskap. Mulig Norbrygg kunne gjort et samlet framstøt?

Nå har det seg slik at tuborg sine glassflasker utfases. Butikkene får ikke lengre ta inn disse, så det kommer etterhvert ikke til å bli panteflasker å få kjøpt.

Noen som har noen gode alternativer? Bruker en del av disse når vi stadig flasker 100-150l øl.
Blir fort dyrt i lengden når man må betale 5kr+ per flaske. Hva blir prisen hvis man f.eks. kjøper en pall med 0,5 eller 0,33 flasker?

For drikk du ikkje øl? Berre lagrer Du må då vel ha ein sirkulasjon på flasker som til slutt stemmer med dit behov. Er då slik med oss

Sent from my iPhone using Tapatalk

Riktig adressat tror jeg er Bryggeriforeningen. Flaskene eies av Rentpack, som er Bryggeriforeningen sitt emballasjeselskap. Mulig Norbrygg kunne gjort et samlet framstøt?
Jaggu ingen dum idé! Bedre at de går til oss som vil ha de enn at de blir kastet og resirkulert(som sikkert er en høyere energikrevende prosess enn hundre hjemmebryggere som koker i garasjen).

Tilbake
Topp