Jeg skal akkurat til å begynne å prøve meg på ølbrygging for første gang. Først ut er et kit med Coopers Real Ale som jeg kjøpte sammen med en pose "bryggesukker" som de kalte det i butikken. Jeg vet ikke hva som er i den posen, men ut i fra hva jeg har lest på nettet så skal det visstnok være best å bruke maltekstrakt i stedenfor sukker i slike kit? Stemmer dette, og i tilfelle, hvor kan jeg skaffe sånt? Har sjekket diverse matvarebutikker uten hell. Blir vel så jeg bruker den posen med sukker bare for å komme i gang.
Så over til det som foreløpig er hovedmålet mitt. Jeg leste i et amerikansk hjemmebryggforum, der jeg fant en oppskrift som frister, men kanskje med litt modifikasjoner. Igjen er det spørsmål om hvor man kan få kjøpt ingredienser. Oppskriften følger under, hadde satt veldig pris på om noen kunne gi noen tipd og råd om hvordan jeg bør angripe dette, er som sagt helt fersk i faget. På forhånd takk!
Oppskrift (Caramel Cream Ale):
Malts
3 pounds extra light DME
3 pounds light wheat DME
1 pound Caramel 60L (steeped for 45 minutes at 150'-165')
Hops
1oz Cascade for bittering (60 minutes)
.5oz Saaz for flavor (20 minutes)
.5 oz Tettnang for aroma (end of boil)
Yeast
Wyeast German Ale
Extras
1 tsp Irish Moss (10 minutes)
4oz Lactose @ 15 minutes
2 oz real vanilla extract
Priming
>1cup Lactose
4oz vanilla (Be careful! This may be too much vanilla for some people.)
1.5 cups light DME
Så over til det som foreløpig er hovedmålet mitt. Jeg leste i et amerikansk hjemmebryggforum, der jeg fant en oppskrift som frister, men kanskje med litt modifikasjoner. Igjen er det spørsmål om hvor man kan få kjøpt ingredienser. Oppskriften følger under, hadde satt veldig pris på om noen kunne gi noen tipd og råd om hvordan jeg bør angripe dette, er som sagt helt fersk i faget. På forhånd takk!
Oppskrift (Caramel Cream Ale):
Malts
3 pounds extra light DME
3 pounds light wheat DME
1 pound Caramel 60L (steeped for 45 minutes at 150'-165')
Hops
1oz Cascade for bittering (60 minutes)
.5oz Saaz for flavor (20 minutes)
.5 oz Tettnang for aroma (end of boil)
Yeast
Wyeast German Ale
Extras
1 tsp Irish Moss (10 minutes)
4oz Lactose @ 15 minutes
2 oz real vanilla extract
Priming
>1cup Lactose
4oz vanilla (Be careful! This may be too much vanilla for some people.)
1.5 cups light DME