@Gahr: Eg skrur pumpa på før malten går i, slik at strike temp også blir justert, men etter malten var oppi var det overaskande lett å finjustere temp med plata, bruke da ganske lav effekt. Mulig det er eit lite temperaturfall i vørteren når den kjem ut av meska og til den kjem inn i igjen, men dette skal eg sjekke grundigere i måro og finne ei løysing for å kompensere for detta. Resirkulerer alltid når plata er på. I måro skal eg prøve å resirkulere gjennom heile meskinga og holde tempen stabil med plata, fordi eg oppfatta det faktisk som enklere å holde tempen stabil med plata og resirkulering enn når eg skrudde plata og pumpa av, men dette gjenstår å sjå.
Eg brukte litt mindre enn 1/2 ts med Young`s irish moss på 15 min, Skal prøve Super Moss i måro. Trub og humle var ganske tettpakka ja, lot vørteren stå i 20 min etter pumpe og kjøler vart skrudd av, men eg tok ikkje ut spiralen før vørter var tappa ut av kokekjelen. Brukte også pumpa til å tappe over i gjæringskar, det fungerte veldig bra. Fikk gjevn og stødig utapping på den måten, og forstyrra minst mulig trub. Skal brygge APA med 130g pellets i kjelen i måro, får sjå korleis det blir da. Kan koma med oppdatering etter bryggedagen, og kanskje med eit bilete, hvis det er ønskelig? Eller så kan kanskje bilete vente til IPA brygging neste uke, med 260g humle i karet burde det brygget sette whirlpoolen på prøve.
@BjarteH: Har også tenkt at dei er litt underdimmensjonert, men hvis eg skal være like heldig som deg å få ei avtreksvifte som trekker 400m3/time så billeg, så må eg kanskje vente ei stund. Dessuten har eg allereie ein del rester som eg kan bruke til dette, blant anna ei badevifte. Men som sagt, hvis det funker dårleg så prøver eg å gjøra det meir retnings basert eller hiver på nokre vifter til. Koster jo ikkje meir enn 150 pr stykk,- på Biltema
.
Edit: @BjarteH: Så lenge ølet smaker godt så er det vel ikkje noko problem med å ha 87% utbytte nei, men man får jo ikkje noko meir smak av å ha 7 % meir i utbytte. Eg ser på det som eit billeg tiltak mot å forhinder garvesyre og ulumskheiter i vørteren. Dessuten taper man minimalt på å bruke litt meir malt pr. batch, og da vil man jo også kanskje få eit litt fyldigere øl.
Sitat fra artikkel av Dave Louw i BYO november 2011: "
Zainasheff did not just pick a 70% efficiency target to provide a common standard; he felt the beers were noticeably better compared to those brewed whith extract efficiencies in the mid-80% range and higher" .
Eg kjem nok ikkje til å sikte på 70%, men akkuratt dei 7% over 80 trur eg er lite å tjene på. Må også understreke at dette er bare personleg preferanse, og meiner ikkje at øl med over 80% utbytte blir dårleg av den grunn. Ein av dei bedre stoutane eg har smaka fikk eg servert på bjorleik i år, og den var jo brygga med ca. 85% utbytte, tror eg? Men som sagt er dette hovudsakelig eit billig prevantivt tiltak mot garvesyre.