Jeg er ganske ny i Gammet, og satt min første batch med amerikansk IPA igår. ser ut til at det er so far so good. men jeg merket at temperaturen under mesking datt rimelig fort, selv med isolasjon utenpå måtte jeg hele tiden fyre opp litt på plata. så det jeg tenker er kan dette være løsningen: https://www.komplett.no/wilfa-enkel-kokeplate-induksjon-p-2000/809821
og bare sette den på riktig temp og selvfølgelig kontroll måle innimellon? syns den gamle traveren av en komfyr jobbet ganske hardt for å koke vørteren etterpå også, så den frister jo litt. evt hva slags termometer bruker dere? kan man ha et digitalt som ligger i gryta stort sett hele tiden? har vel en del varmetap når jeg må åpne karret og måle?
og bare sette den på riktig temp og selvfølgelig kontroll måle innimellon? syns den gamle traveren av en komfyr jobbet ganske hardt for å koke vørteren etterpå også, så den frister jo litt. evt hva slags termometer bruker dere? kan man ha et digitalt som ligger i gryta stort sett hele tiden? har vel en del varmetap når jeg må åpne karret og måle?