Tanker rundt batch nummer og loggføring

EirikA

Norbrygg-medlem
Hei,
har nylig fått tak i en bok og 2 til å ta notater mtp brygge-bok. Egentlig var planen min å bruke 2 forskjellige for å skille mellom andre prosjekt og all-grainprosjekt (Mjød etc). Men vurderer å slå det sammen og bare skille med batch nummer.
Noen som har noe formening rundt det? Hva gjør dere?

Hva synes dere kvalifiserer til en batch? Jeg har en del prøveprosjekt på blokka framover, og kommer nok til å kjøre forskjellige splittbatcher.

Teller dere 2 batcher dersom dere kjører splittbatch, enten med annen type gjær eller humle? Med litt bakgrunn fra software og programmer vurderer jeg versjon splitting på dette. type batch 5.1 og 5.2. Kanskje tidenes mest uviktige tema. Men må jo ha system og en tanke rundt dette.... :)

Hei,
har nylig fått tak i en bok og 2 til å ta notater mtp brygge-bok. Egentlig var planen min å bruke 2 forskjellige for å skille mellom andre prosjekt og all-grainprosjekt (Mjød etc). Men vurderer å slå det sammen og bare skille med batch nummer.
Noen som har noe formening rundt det? Hva gjør dere?

Hva synes dere kvalifiserer til en batch? Jeg har en del prøveprosjekt på blokka framover, og kommer nok til å kjøre forskjellige splittbatcher.

Teller dere 2 batcher dersom dere kjører splittbatch, enten med annen type gjær eller humle? Med litt bakgrunn fra software og programmer vurderer jeg versjon splitting på dette. type batch 5.1 og 5.2. Kanskje tidenes mest uviktige tema. Men må jo ha system og en tanke rundt dette.... :)
God plan, men bruk bare 1 bok av gangen. Kjør løpenummer, splitbatcher adskilt med punktum, eller 5A, 5B etc :)

For min egen del fant jeg det mer praktisk å bruke årstall og nummer på batch enn "absolutte" nummer. Da husker jeg stort sett hvilket øl det dreier seg om.
Planlegger nå for neste batch som blir 19-03.
Har brukt Beersmith som arkiv siden bryggetidenes morgen og der blir navnet på brygget "19-03 Tsjekkisk Pils".
Splitbatcher har jeg aldri laget men i tilfelle ville jeg brukt 19-03-A og 19-03-B.

Disse tallene er lette å skrive på en ølkork og skulle jeg eller noen andre lure på hva innholdet i flaska er har jeg beersmith på mobilen også og kan slå opp. Etiketter blir det kun til spesielle anledninger; batcher der jeg planlegger å gi bort eller servere andre hoveddelen av ølet.

Tilbake
Topp