Jeg har desvære endnu ikke fået fingre i Svartediket Black IPA fra 7fjell.
Hvilken øl type (beer style) kommer den fra?
Hvilken øl type (beer style) kommer den fra?
Håkon skrev:Hvorfor benyttes det like deler pale ale og pilsmalt? Er det av fordi du ønsker å tone ned kjekspreget fra pale ale malten?
Odland skrev:Gahrsmith > Beersmith
Anders V. skrev:Jeg smakte Svartediket på Håndverkerstuene i Oslo forrige helg. Det var en utmerket svart-IPA.
Men uvitende som jeg var om Bergens vannforsyning, ble jeg litt paff da fruen påpekte at jeg drakk giardia.
Hennes kontorvenninne på Folkehelseinstituttet skrev nemlig dr-graden sin på Svartediket og giardia.
Men siden giardi dør på allerede på vanlig mesketemperatur, så kan vi uansettt føle oss trygge når vi drikker denne deilige ølen.
Bernts skrev:Anders V. skrev:Jeg smakte Svartediket på Håndverkerstuene i Oslo forrige helg. Det var en utmerket svart-IPA.
Men uvitende som jeg var om Bergens vannforsyning, ble jeg litt paff da fruen påpekte at jeg drakk giardia.
Hennes kontorvenninne på Folkehelseinstituttet skrev nemlig dr-graden sin på Svartediket og giardia.
Men siden giardi dør på allerede på vanlig mesketemperatur, så kan vi uansettt føle oss trygge når vi drikker denne deilige ølen.
Den er brygget hos Lervig.
Gahr skrev:Her er oppskriften beregnet til 22,5 liter og med et utbytte på ca. 85 %. Kanskje den kan være til hjelp?