Var i Moskva for i fjor, og smakte en øl ved navn Stary melnik. (gammel møller) Likte denne ekstremt godt. Noen som vet om det finnes noen oppskrift? Har søkt litt, men ikke funnet noe.
Om vi skal tro Ratebeer fins det mange øl som heter Stary Melnik. Om du finner ut hvilket av dem du likte, og brygger et øl i samme stil, vil du kanskje komme i nærheten.
Var det "Starii Melnik Svetloe"? Det er ihverfall den vanligste typen! (Grønn flaske) De andre typene som er listet i ratebeer kommer ifra samme bryggeriet men dem finnes ikke på ethvert gatehjørne.
Jeg er enig at det er en nyyyyydelig pils! Jeg stiller spørsmålet i et russisk hjemmebryggerforum så får vi vente å se om det dukker opp en klone-oppskrift.
Var det "Starii Melnik Svetloe"? Det er ihverfall den vanligste typen! (Grønn flaske) De andre typene som er listet i ratebeer kommer ifra samme bryggeriet men dem finnes ikke på ethvert gatehjørne.
Jeg er enig at det er en nyyyyydelig pils! Jeg stiller spørsmålet i et russisk hjemmebryggerforum så får vi vente å se om det dukker opp en klone-oppskrift.
Det ser ut til at klone-oppskriften lar vente på seg...
Statistisk sett, har jeg sett at "alle" innlegg på forumet blir besvart på Russlands største forum, www.teddybeer.ru
Det ser ut til at også i Russland er det lite status blant hjemme-bryggere å lage lyse pilsnere.
Kommersielle Russiske pils-typer varierer ekstremt i kvalitet og koster heller ikke noe på gata.
Jeg lover å komme tilbake. Jeg har også stilt spørsmålet i to andre mindre forum. Så får vi se.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.