Hei, og lenge siden sist!
Jeg kjøpte meg en speidel for en 3 år tilbake, og brygget en 10 brygg før jeg ironisk nok fikk glutenallergi...
Nå står bare speidelen der, og jeg ser den trenger en ny eier.
Den er av forrige version, rommer 25 liter, og er holdt meget godt i stand. Varmekappa har jeg laget selv, og fungerer godt. Kjølespiralen er laget for større mengder enn 20 liter, og kjøler hele mesken svært fort (15-20 min).
Speidelen brygger som kjent 20-25 liter ferdig vørter, med mulighet for dobbelmesk eller tilsetning av maltekstrakt om du vil ha høyere OG.
Det som er inkludert er som følger:
Speidel Braumeister 20l
-maltrør med sil
-varmeelement og pumpe i særs god stand
-lokk
varmekappe til speidel
Dette er med på kjøpet om du vil ha:
3 gjæringsdunker
magnetrører (laget selv, fungerer godt)
3 kasser med tomflasker, vasket
alle mine oppskrifter og bryggelogger
Pris: 11000
Jeg har selv gått over til vinlegging, så må desverre beholde OG-måler, termometer og slikt selv, men det finner du til en billig penge.
Kontakt meg gjerne på PM for en hyggelig bryggeprat!
-Torstein
PS: jeg bor i nordnorge/troms nærmere bestemt Narvik-området. Det er også mulig å sende.
Jeg kjøpte meg en speidel for en 3 år tilbake, og brygget en 10 brygg før jeg ironisk nok fikk glutenallergi...
Nå står bare speidelen der, og jeg ser den trenger en ny eier.
Den er av forrige version, rommer 25 liter, og er holdt meget godt i stand. Varmekappa har jeg laget selv, og fungerer godt. Kjølespiralen er laget for større mengder enn 20 liter, og kjøler hele mesken svært fort (15-20 min).
Speidelen brygger som kjent 20-25 liter ferdig vørter, med mulighet for dobbelmesk eller tilsetning av maltekstrakt om du vil ha høyere OG.
Det som er inkludert er som følger:
Speidel Braumeister 20l
-maltrør med sil
-varmeelement og pumpe i særs god stand
-lokk
varmekappe til speidel
Dette er med på kjøpet om du vil ha:
3 gjæringsdunker
magnetrører (laget selv, fungerer godt)
3 kasser med tomflasker, vasket
alle mine oppskrifter og bryggelogger
Pris: 11000
Jeg har selv gått over til vinlegging, så må desverre beholde OG-måler, termometer og slikt selv, men det finner du til en billig penge.
Kontakt meg gjerne på PM for en hyggelig bryggeprat!
-Torstein
PS: jeg bor i nordnorge/troms nærmere bestemt Narvik-området. Det er også mulig å sende.