Tror at du får en mini-tsunami hvis du forsøker å tilsette kullsyre til ølet ved hjelp av sodastream.
HAr du tenkt å fylle dette på vanlige flasker etterpå? Jeg ville heller ha valgt naturlig karbonering og litt tålmodighet.
Det fungerer faktisk med øl. Kjøpte en sodastream til å lage mineralvann med. Men, jeg måtte jo teste det på et øl. Fylte flaska litt over halvfull med flatt øl fra dunken og dundret i med kullsyre. Flasken ble fylt med skum, men jeg lot den stå i ca 10 min før jeg skrudde den av. Da var det bare å helle i glasset og nyte en øl med mye kullsyre og flott skum! Men, det blir jo bare litt over en halvliter i slengen med dette.
Prøv med full og, men vent med å koble fra flaska slik du gjorde med halvfulle, det går nok like bra som å vente med å opne en flaske du har mistet i gulvet.
Håper du har tolmodige venner hvis du har tenkt å be de på øl med dette systemet, venting og venting er cluet for at det fungerer.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.