Sodastream - tips

andyp

Fikk for noen dager siden tilsendt fat, miniregulator m/2 utganger og sodastream adapter fra Lund Teknik.
Skulle teste å kople det opp i dag, og stor ble overraskelsen da co2 lakk ut til den store gullmedaljen og tømte flasken- grunn: elendig pakning mellom sodastream flaske og adapter.
Dro på Clas O - Nordby Shoppingcenter i Sverige og kjøpte 1/2" G15 pakninger 4pk til 15 SEK. Bytte av co2 patron kostet 79 SEK!
Funket prima når jeg så testet på nytt.
Flott å ha tilgang på co2 dersom hovedtanken på 2 kg skulle gå tom på et ugunstig tidspunkt. Har jo også oppe på søndager der  :skitbra:

Kjøpte sånn overgang fra Lund jeg også, pluss en del pakningen til den, kjekk sak å ha på lur hvis storflaska blir tom eller ha med på fest. Men disse pakningene er søppel ja, jeg skrudde alt sammen og da hold det tett, flaska og manometeret sto inne på bryggerommet da jeg tappet øl på fat noen dager sener, plutselig ble det leven og liv i boden ja, en heftig fiselyd med påfølgende gasståke freste ivei en halv meter unna øret mitt!!! Skiftet disse pakningene med passende O-ringer og har holdt tett siden, så hvis noen kjøper slik overgang så kast pakningene så langt dere får dem og skaff skikkelige O-ringer!!

Tim skrev:
Hvorfor kjøper dere ikke denne fra olbrygging.no koster 120 kr. der

Fordi jeg tok den med på lasset i sammen med noe annet rask, adapteren er bra, men er pakningene som er skrot.

Jeg bruker slik. Ingen problem når du bruker extra pakninger mellom. Kjøpte en del pakninger med. Du må skru hardt på. Er fornøyd

Det jeg har oppdaget ved hyppig bruk av SS patroner (gammel type er at ventilen begynner å lekke, iriterende at en patron du har fylt tømmes når du kobler den fra adapteret, løsningen er da å bytte de inn, så nå sverger jeg til 450 grams patroner med rattventil.

Tenker å kjøpe noe slikt selv, hva er forskjellen på type 1 og type 2 trapetz kobling? Hva er vanlig på de 425g patronene?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Tilbake
Topp