Seriekobling for dummies

protto skrev:
Knut André skrev:
[Vi tenker sikkert bare forskjellig når vi tenker "brutalt".
Fasevinkelstyring har støy, men den har også jevn belastning.
Men som sagt: min preferanse mer enn en universell sannhet.

ikkje meiningen å vere kverulant :) håpar du ikkje tek det slik.

Om ein tenker "over tid" er begge metodar ein jevn belastning. Med over tid meinar eg 1-2sec, med PWM kan ein ikkje gå sålangt ned i frekvens at ein endar med pulserande koking. Men kanskje 2hz feks. Vil gi ein fin regulering der ein har tilstrekkeleg antall halvperiodar av nettfrekbensen å "spele på".

Om ein tenker øyeblikksverdiar er begge står begge metodar for særs ujevn belastning. Men det ligg jo litt i vekselstraumens natur :)

Tolker det dithen at jeg ikke var helt på bærtur med å bruke pwm for å effektregulere da?, og en kompis bekrefter også at zero-crossing ssr'er ikke vil gi slik støy som tidligere nevnt, så da er vel problemet med utkastelse fra blokka borte også da. :)
 
protto skrev:
Knut André skrev:
[Vi tenker sikkert bare forskjellig når vi tenker "brutalt".
Fasevinkelstyring har støy, men den har også jevn belastning.
Men som sagt: min preferanse mer enn en universell sannhet.

ikkje meiningen å vere kverulant :) håpar du ikkje tek det slik.

Om ein tenker "over tid" er begge metodar ein jevn belastning. Med over tid meinar eg 1-2sec, med PWM kan ein ikkje gå sålangt ned i frekvens at ein endar med pulserande koking. Men kanskje 2hz feks. Vil gi ein fin regulering der ein har tilstrekkeleg antall halvperiodar av nettfrekbensen å "spele på".

Om ein tenker øyeblikksverdiar er begge står begge metodar for særs ujevn belastning. Men det ligg jo litt i vekselstraumens natur :)

Neida, liker da å diskutere fag.

Over tid vil begge gi "jevn" belastning, men å koble ut/inn lasten med 2Hz teller som "5kw i et halvt sekund, så 0 kw i et halvt" mens tyristorstyring/faseforskyvning vil telle som "2.5kw hele tiden." Det har egentlig ikke så mye å si for "små" effekter, men for større kan det være et problem.
 
Ved små effektar som lysdimming er fasevinkelstyring det einaste som gjeld. Dette for å sleppe at lampa blinkar. Her kan ein filtrere bort det meste av støyen fordi filterkomponentane til så små laster går an å putte inn i dimmaren.
På større effektar, og spesielt varmestyring er burst fire metoden mest hensiktsmessig på grunn av nevnte støyproblematikk. Det er også alltid ein viss varmekapasitet i elementet som gjer at varmen blir tilnerma jevn sjølv om den tilførte energien pulsar.

Men, som sagt, alt går. Som Neslekim antydar risikerar ein ikkje å bli utkast pga RFI frå burst fire. Sikkert ikkje med PPC heller om effektane ikkje er for høge.
 
Glad jeg har satt i gang en debatt som virker interessant, selv om jeg ikke forstår stort. Til min avdøde fars fortvilelse forsto jeg nemlig aldri prinsippene bak Ohms lov. Men forklar meg med enkle ord: På min gamle komfyr har jeg brytere som sier klikk klikk når jeg vrir dem om. Det største elementet der må da være på godt og vel 2000w. Den effekten kan beviselig reguleres ved å vri på bryterne. Kan jeg ikke slakte en kassert komfyr og bruke bryterne derfra?
 
Bård skrev:
Glad jeg har satt i gang en debatt som virker interessant, selv om jeg ikke forstår stort. Til min avdøde fars fortvilelse forsto jeg nemlig aldri prinsippene bak Ohms lov. Men forklar meg med enkle ord: På min gamle komfyr har jeg brytere som sier klikk klikk når jeg vrir dem om. Det største elementet der må da være på godt og vel 2000w. Den effekten kan beviselig reguleres ved å vri på bryterne. Kan jeg ikke slakte en kassert komfyr og bruke bryterne derfra?

Hvis du slakter en kassert komfyr, så vil du også se at det er rett mange kabler til platene, for du har flere elementer i plata, f.eks tre stykker, når du så vrir bryteren så vil det bruk et og et element også etterhvert kombinere effekten.
F.eks om man har 100, 200 og 300 watt, så blir det f.eks 100, 200, 300, 400(300+100), 500(200+300), 600(100+200+300) som da vil kunne være effekttrinnene (sterkt forenklet da)
 
Hei
Her var det mange med god peiling skjønner eg. Eg har eit spørsmål?

Eg har 4 stk varmeelement som eg har tenkt å bruke. Eit varmeelement er på 2200w.



Planene er å ha tre av dei i eit kokekar på 40-50 liter og den siste i eit meskekar på ca 30 liter.

Det eg lurer på er om noen har noen gode forslag for å kunne regulere teperaturen ganske nøyaktig i begge kara.

Planen er at eg vil kunne holde ein jevn temp i meskekaret.

Planen for kokekaret er å kunne varme opp vann til meskinga. Varme opp vann til skylling og til sist koke vørteren.
 
ruben skrev:
Hei
Her var det mange med god peiling skjønner eg. Eg har eit spørsmål?

Eg har 4 stk varmeelement som eg har tenkt å bruke. Eit varmeelement er på 2200w.

Planene er å ha tre av dei i eit kokekar på 40-50 liter og den siste i eit meskekar på ca 30 liter.

Det eg lurer på er om noen har noen gode forslag for å kunne regulere teperaturen ganske nøyaktig i begge kara.

Planen er at eg vil kunne holde ein jevn temp i meskekaret.

Planen for kokekaret er å kunne varme opp vann til meskinga. Varme opp vann til skylling og til sist koke vørteren.

Enkelt og greit her er en PID med SSR på hvert kar.
På kokekaret trenger du en SSR på over 30Ampere (40 er standard, gå for den).
På meskekaret klarer du deg med en mindre (kjøp rundt 20Ampere)

På meskekaret må du passe på hvor du måler temperaturen.
Viss du ikke har kontinuerlig sirkulasjon, kan du få veldig høye temperaturforskjeller, og bør måle ikke for langt unna varmeelementet.
Jeg vil anbefale sirkulasjon, for å unngå store temperaturforandringer, isåfall kan du evt. måle temperaturen ved returen, og ha innløpet til pumpen i nærheten av varmeelementet.
Det er muligens best å gå for RIMS viss man først gjør såpass, men jeg har ikke direkte erfaring med dette.
 
Du bør unngå å sette elementet rett i mesken. På grunn av maltet gjer mesken tjukk som graut er det veldig dårlig konveksjon her som lett vil føre til svidd malt og vørter. Du bør dette det under ein silbunn slik at elementet ikkje er i kontakt med maltet, berre vørteren. Og så må du resirkulere kontinuerlig så lenge du brukar elementet. Dette gjer du med ei pumpe, søk på forumet etter tips om billig pumpe som tåler varme.

Eit alternativ er å montere elementet i ein ekstern beholdar der du enten lar vørteren passere elementet, eller plasserar elementet i vatn med ein koparspiral i samme vatnet og lar vørteren passere gjennom spiralen.

Elementet styrer du med ein PID med tilhøyrande SSR. Det får du billig på ebay. Igjen, søk på forumet for tips. Husk kjøleribber på SSR.
 
Ser ei liste som dette greit ut:

1 Stk SSR 40A
http://cgi.ebay.com/Solid-State-Relay-SSR-40A-240VAC-Heat-Sink-/120757458472?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1db49628

Trenger eg ein SSR for hvert element?

1 Stk SSR 25A
http://cgi.ebay.com/Solid-State-Relay-SSR-5-220V-DC-25A-Heat-Sink-/150471496808?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2308ccd468

2 Stk PID
http://cgi.ebay.com/Dual-Digital-F-C-PID-Temperature-Controller-Control-E12-/150603878821?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2310b0d1a5

protto skrev:
Du bør unngå å sette elementet rett i mesken. På grunn av maltet gjer mesken tjukk som graut er det veldig dårlig konveksjon her som lett vil føre til svidd malt og vørter. Du bør dette det under ein silbunn slik at elementet ikkje er i kontakt med maltet, berre vørteren. Og så må du resirkulere kontinuerlig så lenge du brukar elementet. Dette gjer du med ei pumpe, søk på forumet etter tips om billig pumpe som tåler varme.

Eit alternativ er å montere elementet i ein ekstern beholdar der du enten lar vørteren passere elementet, eller plasserar elementet i vatn med ein koparspiral i samme vatnet og lar vørteren passere gjennom spiralen.

Elementet styrer du med ein PID med tilhøyrande SSR. Det får du billig på ebay. Igjen, søk på forumet for tips. Husk kjøleribber på SSR.
Planen er å ha silbunn i meskekare.
 
Bård skrev:
Poenget er jo å unngå at vørteren brenner seg fast på elementene, så en løsning med full effekt på et av elementene er ikke aktuell. For å holde god kok er full effekt på ett element litt for lite, og på to elementer litt for mye. Derfor tenker jeg at ca 3000W vil være passe.


Dette er lett.
Ver seriekobling vil du ha dobbel motstand. Derfor lavere effekt...
For at du skal oppnå 3os med dine elementer, kobler du 2 i serie, og ett paralelt. Da har du 2ke paralelt, og 1ke serie.
Har gjort dette selv. :)


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Münsterjeger skrev:
Bård skrev:
Poenget er jo å unngå at vørteren brenner seg fast på elementene, så en løsning med full effekt på et av elementene er ikke aktuell. For å holde god kok er full effekt på ett element litt for lite, og på to elementer litt for mye. Derfor tenker jeg at ca 3000W vil være passe.


Dette er lett.
Ver seriekobling vil du ha dobbel motstand. Derfor lavere effekt...
For at du skal oppnå 3os med dine elementer, kobler du 2 i serie, og ett paralelt. Da har du 2ke paralelt, og 1ke serie.
Har gjort dette selv. :)


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
fungerer det, men du får fortsatt full effekt på det ene ellementet (som da sannsynligvis kobles ut etter oppkok)
 
Du treng nødvendigvis ikkje ein SSR til kvart element. Elementa vil trekke ca 10A kvar, og i teorien kan du då køyre fire element på eit 40A SSR. PID'en klarar å styre fleire på ein gang.
Men, om du strekker grensene er du avhengig av å ha veldig god kjøling på SSR'ane. Det tryggaste er å overdimensjonere plenty. Søk på ebay etter pakke med fire stk SSR 40A, då kan du bruke eit på kvart pluss eit i reserve :)

Med PID'en pleier det å følge ein sensor som kanskje ikkje er heilt rgna sånn utan vidare. Den må tettast med Tec-7 el.l.

Kjøp heller ein slik: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=320740135018&index=0&nav=SEARCH&nid=04215286023
Den har M8-gjenger og du kansmette ein O-ring inn på gjengene for å tette.
 
protto skrev:
Du treng nødvendigvis ikkje ein SSR til kvart element. Elementa vil trekke ca 10A kvar, og i teorien kan du då køyre fire element på eit 40A SSR. PID'en klarar å styre fleire på ein gang.
Men, om du strekker grensene er du avhengig av å ha veldig god kjøling på SSR'ane. Det tryggaste er å overdimensjonere plenty. Søk på ebay etter pakke med fire stk SSR 40A, då kan du bruke eit på kvart pluss eit i reserve :)

Med PID'en pleier det å følge ein sensor som kanskje ikkje er heilt rgna sånn utan vidare. Den må tettast med Tec-7 el.l.

Kjøp heller ein slik: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=320740135018&index=0&nav=SEARCH&nid=04215286023
Den har M8-gjenger og du kansmette ein O-ring inn på gjengene for å tette.
Hei
Da har eg kjøpt 2 pid, ssr 40a, ssr 25a, og probe til å skru fast i tankene.
Såg brygge oppsette du har på eit forum her. Det ser veldig ut som noe sånt eg kunne tenkt meg.
Eg såg at du har prøvd deg på å lodde stål. Er det vanskelig? Hvor har du kjøpt loddetinn?
 
ruben skrev:
protto skrev:
Du treng nødvendigvis ikkje ein SSR til kvart element. Elementa vil trekke ca 10A kvar, og i teorien kan du då køyre fire element på eit 40A SSR. PID'en klarar å styre fleire på ein gang.
Men, om du strekker grensene er du avhengig av å ha veldig god kjøling på SSR'ane. Det tryggaste er å overdimensjonere plenty. Søk på ebay etter pakke med fire stk SSR 40A, då kan du bruke eit på kvart pluss eit i reserve :)

Med PID'en pleier det å følge ein sensor som kanskje ikkje er heilt rgna sånn utan vidare. Den må tettast med Tec-7 el.l.

Kjøp heller ein slik: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=320740135018&index=0&nav=SEARCH&nid=04215286023
Den har M8-gjenger og du kansmette ein O-ring inn på gjengene for å tette.
Hei
Da har eg kjøpt 2 pid, ssr 40a, ssr 25a, og probe til å skru fast i tankene.
Såg brygge oppsette du har på eit forum her. Det ser veldig ut som noe sånt eg kunne tenkt meg.
Eg såg at du har prøvd deg på å lodde stål. Er det vanskelig? Hvor har du kjøpt loddetinn?

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3308.msg48507.html#msg48507 http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3308.msg48543.html#msg48543
Les desse postane. ebay is your friend her og!


EDIT: Feil linkar, fiksa det no...
 
Hvis du skal lodde stål, må du hardlodde de sammen med sølvlodd og fluss middel. Du må også ha en blåselampe som er varm nok eller acetylen/oxygen  :skitbra:
 
nordtvedt skrev:
Hvis du skal lodde stål, må du hardlodde de sammen med sølvlodd og fluss middel. Du må også ha en blåselampe som er varm nok eller acetylen/oxygen  :skitbra:
Hei
Er det noen gode plasser å kjøpe dette i Norge. Er det noe rørleggere har?
 
Sveisebutikk, tess og liknande. Men som det står i tråden min er ebay ei gullgruve her også. Gassbrennar får du på biltema o.l. Du kan velge mellom hardlodding og mjuklodding. På 316-syrefast har eg berre fått til å hardlodde.
Til hardlodding kan eg anbefalle harris safety-silv med egna flussmiddel(TIL RUSTFRITT).
Til mjuklodding, harris stay-brite #8 og stay-clean flussmiddel. Dette kan bukast på det meste utanom 316-syrefast.
Varmtvannsberedarar og det aller meste av rustfrie røyrdeler, meirideler o.l. er 304 og loddbart med begge metodar.
 
Tilbake
Topp