SAFIREN ..SANDNES :)

skryt skla gis til dem som fortjener det !  :yes:..oppfordrer alle her i rogaland til å benytte seg av safiren på sandnes ,som vår lokale butikk med helt suverent utvalg !  :yes:.... prisene er også ganske greie ,og innehaver har lovet og "presse" dem enda mere ned ;) ....løp og kjøp !!

PS ..jeg har ingen pers ting å gjøre med safiren ..men liker lokale "riktige" butikker  :skitbra:

Først ut - betjeningen på Safiren er veldig koselige. Alltid en kopp kaffe å få der før trøtte bryggere. Utvalget har kommet seg veldig i det siste, men må nok si at både prismessig, kunnskapsmessig og utvalgsmessig er det ganske langt opp til andre norske bryggebutikker som f.eks. Bryggselv, Vestbrygg eller VinogBar.

Men at Safiren har blitt mye bedre det siste året - det er det ingen tvil om :)

har odland heeelt rett i :) ..nevnte nettbutikker er seff mye bedre på utvalg og priser .. jeg tenkte mere når en plutselig  :idea: finner ut at en skal brygge i helga ,og mangler noen småting på lager :jaha:..så har safiren kommt seg utroolig mye ang utvalg ..på malt og hummle ..kunnskapen må en ha selv eller finne på forumet  :yes:

jepp er stor tilhenger av Safiren sjøl  :skitbra:

Prismessigt er det komplett umuligt å konkurrere med nett-butikker som ikke må
-betale husleie for Sentral lokasjon (vel .. -Sandnes..)
-lett kan driftes på "si" utenom fulltidsjobber

og utvalget hos Safiren er ganske bra, spesielt om man finner ut på Lørdag at man vil brygge på..eh.. ja.. Lørdag..

Prisene kan nok presses litt om han kjøper direkte fra produsent. Utstyret og råvarer kommer jo fra Petit-Agentur nå :)

Både Bryggselv, Vestbrygg og VinogBar er jo fysiske butikker, ikke bare nettbutikker

Jeg tror nok Safiren har fått en oppvekker om hvor stort bryggemiljøet i regionen er, Det er ikke lenge siden det var mest turbogjær å finne i hyllene der.
Men de har fått et bra utvalg av humle, og sist jeg var innom hadde de også gjær fra wyeast.. Så de kommer seg. Det skal de ha.

Har også opplevd kjempeservice på Safiren, og butikken ligger i gangavstand  :yes:

Bare siden jeg startet i april har vareutvalget økt kraftig. :skitbra:

Har pratet en del med de hyggelige folkene på Safiren. Har sagt klart ifra at vi må få billigere basisprodukter der, slik at handelslekkasjen ikke blir så stor.
Syns det er helt ok priser på f.eks. gjær og en del humle (men noe de får fra humlegården koster rundt 100 kr for 100 gram, det er ikke OK).

De sa at de var avhengige av av tips for å gjøre kunne gjøre butikken bedre.

Siste året har det blitt et mye større utvalg i humle og korn. Kunne ønske de hadde fått inn et større utvalg av gjær.

Jeg har også handlet på Safiren. Jeg er nybegynner og har fått mange gode råd her, men det er noe med å snakke med noen face to face. Det er også noe med å handle i en fysisk butikk med hyggelig betjening og god service (bl.a får du gjerne låne en ordentlig korkemaskin mens du venter på at den lille du har bestilt skal komme). Det betaler jeg gjerne noen ekstra kroner for, spesielt når litersprisen blir på ca. 10 kr uansett.

Jeg måtte innom Safiren i hyrten og styrten for å skaffe med noe Centenniel her i går. Som alltid hyggelig betjening og utvalget hadde vokst siden sist. Flott start.

Men...

97.- for 100gr. Centennial?! Der sette Kim Odland aka. Mr. Tight Ass ned foten. Ikke på vilkår.

Odland skrev:
Jeg måtte innom Safiren i hyrten og styrten for å skaffe med noe Centenniel her i går. Som alltid hyggelig betjening og utvalget hadde vokst siden sist. Flott start.

Men...

97.- for 100gr. Centennial?! Der sette Kim Odland aka. Mr. Tight Ass ned foten. Ikke på vilkår.

Bare spørr om du trenger noe Kim

Odland skrev:

Det er bare 22 kroner mer enn Petit tar for den samme pakka, så jeg synes ikke det er avskrekkende mye Safiren har for å ha den på lager og selge den.

Odland skrev:
59.- på Vinogbar

Som sagt, det kan se ut som de har litt å tjene på å bytte leverandør. Hvor mye synes du en lokal "suppleringsleverandør" bør kunne ta i påslag?

er nok enda mer å spare om man dyrker den sjøl  :jaha:
men ja ser jo poenget, ikke vits å betale for mye, men også greit å ha et lokalt alternativ da man ikke alltid planlegger langt frem i tid.

Leverandørbytte ville nok vært lurt. Evt. opprette egen humlekontrakt og kjøpt inn en murstein med hver (25€-32€). Det er jo fullt forståelig at prisene blir høye når varene går gjennom noen ekstra fordyrende ledd. Dog er det et spørsmål om Safiren klarer å selge unna 5kg av en gitt humle.

97.- er vel et prispåslag på 21,5% om man regner med at Safiren betaler 75.- hos Petit

Samme påslag på humle fra Vinogbar gir ei humle til 71.50*

*om matten min holder vann før første kaffekopp etter kolikknatt

Jeg tviler også på at en butikk klarer å få ting til å gå rundt med 20% påslag, så de har nok noe rabatt hos Petit, men du kan jo tipse dem om å sjekke med Vin og Bar.

en liten ond sirkel dette her. hvis me bruke safiren til alle innkjøp, så får han bedre gjennomstrømning av varer og prisene kan senkes, men så lenge nettbutikkene er vesentlig billigere selv med frakt, så bruker vi heller de

Tilbake
Topp