"Parfymelukt"?

TomS

Heisan.
Etter kun 5 dager i kjøleskap måtte jeg åpne en flaske av min første batch; APA m/honning. Den har primærgjæret 14 dager på ca 18 grader, og 14 dager på flaske i rom-temp. Synes den faktisk luktet litt parfyme. Er dette noe som kan skyldes honningen? Smakte langt i fra vondt, men håpet jo at den faktisk skulle smake enda bedre  :jaha:

Har dere noen erfaringer med en slik duft?

T-58 i en apa, vært på Borrebrygg? EKG er vel en engelsk humle også så spesielt amerikansk er den vel ikke?

leander skrev:
T-58 i en apa, vært på Borrebrygg? EKG er vel en engelsk humle også så spesielt amerikansk er den vel ikke?

Yes, Borrebrygg  :) Nei, EKG er vel mer britisk enn amerikansk. Stusses selv på dette, men det ble i alle fall slik... Nok en erfaring! Husker oppskriften min stod oppnevnt med US-05 og Cascade. Åpnet flaske nr to i går, og synes faktisk at det smakte fantastisk godt, og lukten var langt fra så dominerende. Tror jeg dropper A'en slik at jeg står igjen med Pale Ale  :)

Kan vel like godt kalle den Belgian Pale Ale :)
T-58 blir omtalt som en saison-gjær - og den bruker gjerne å gi et litt krydret preg...

De sendte med meg t-58 første gang jeg skulle brygge ipa også, heldigvis leste jeg om gjæra før jeg brygga og kjøpe en wlp007 fra bryggselv i stedet. Angra aldri på det og det var sånn jeg starta med fersk gjær.

Tilbake
Topp