Poppet cornelius

Hei !

Sliter noe enormt med å få inn ny poppet til cornelius keggen.

poppeten har 3 mothaker. Når jeg putter denne nedi klarer jeg å få en av mothakene til å komme på plass. Prøver jeg å presse en av de andre nedi, så hopper den første ut. Helt umulig å få alle 3 hakene til å sitte på plass.

Noen som har noen råd ?

20170208_193921.jpg

Hei !

Sliter noe enormt med å få inn ny poppet til cornelius keggen.

poppeten har 3 mothaker. Når jeg putter denne nedi klarer jeg å få en av mothakene til å komme på plass. Prøver jeg å presse en av de andre nedi, så hopper den første ut. Helt umulig å få alle 3 hakene til å sitte på plass.

Noen som har noen råd ?

Vis vedlegget 29339

Du kan prøve å bruke en tykk dor eller lignende, og trykke inn på midten. Da burde den smette på plass. Jeg har slitt mer med å få de ut... noen triks der kanskje?

Du må bruke et tynt rør f.eks stigerøret til CO2 og trykke ned poppeten. Du må IKKE trykke i senter da den kan bøye seg. Senterstanga er fjærbelastet og trykkes ned når kobling blir tilkoblet.

Sist redigert:
royviggo: Finnes nok enklere løsninger, men jeg brukte 2 små nebbtenger og fikk løs to haker. Da kom den tredje ut lett etterpå.

Forslagene deres høres logisk ut. Dumme meg har prøvd å presse ned hver enkelt mothake med flatt skrujern. Skal prøve når jeg kommer hjem :D

Tilbake
Topp