Polere bunn i BB30?!

Firefighterkristian

Norbrygg-medlem
Heisann!

Fikk ett tips av en her inne som lurte på om det ikke gikk ann å polere bunn av BB30 med en type metall polish for å få bunnen glatt og fin og da forhåpentligvis redusere det brente i bunnen. Noen som har noen innspill til dette?! Vil det la seg gjøre, eller vil polishen bare bli borte i det varme vannet?! (dette er selvfølgelig helt og holdent avgjørende av om man finner en polish som ikke avgir noe giftige stoffer eller som er næringsmiddel godkjent)
Det er kanskje noen her inne som jobber som kokk eller som kjenner noen som kan svare på om dette finnes og om det vil ha noe for seg?!

Jeg var også innom ett firma i Drammen som driver og teflonbelegger rør og diverse utstyr for industrien. De hadde en teflon type som var nærimgsmiddel godkjent som de kunne spraye på innsiden av BB èn min med.. Da måtte jeg demontere absolutt alt av plast og elektiske tilkoblinger så KUN metallet sto igjen. Grunnen var at de måtte bake dette i en ovn på 170 grader eller hva det var i mange timer for å herde teflonen. Syntes det virket som en god ide, men med jobben å demontere absolutt alt og montere det tilbake riktig som det var + prisen på rundt 1500 kroner, så ble hele ideen litt vel tidkrevende og dyrt for noe de ikke var sikre på kom til å virke. Men de synes absolutt planen var god, og de ville gjerne gjøre ett forsøk hvis jeg ønsket å gjennomføre det  ;D

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen

Tilbake
Topp