Partycooler med hjul - egnet til å kjøle ned gjæringen?

Jeg bor i en liten tre-roms i Oslo, og samboerdepartementet har høylytt avslått min forespørsel om et ekstra kjøleskap på kjøkkenet. Jeg er derfor på utkikk etter et nett og flyttbart kjøleskap som kan flyttes ned i boden etter bruk. Jeg kom da over denne partycooleren med hjul fra Temptech:

http://www.temptech.no/10-temptech-partycooler.html
Har noen prøvd å bruke en sånn en eller lignende til å kjøle ned gjæringen? Størrelsen 43,5x73,5x43,5 tror jeg muligens at akkurat skal passe fint til et gjæringskar, og det har kompressor så det burde være kraftig nok til å gjøre jobben på 25 liter vørter.

Tja, sålenge gjæringskarret passer, er den sikkert fin den. Stiv pris, men for å behage øvrigheten :)

Happy Wife - happy life. Kan nok funke fint det, som nevnt over - stiv pris men hva gjør man ikke for å få brygget bedre øl.

Jernia har den til 1.995, det er litt billigere i det minste. Den kan jo benyttes som partycooler innimellom også :) Jeg fyrte avgårde en mail for å spørre om innvendige mål og om den bare kan åpnes via de to halvsirkelformede lokkene.

Odland skrev:
Ta med deg gjæringsbøtta under armen og trask ned. Sjekke ut hands on :)

Gjæringsbøtta er opptatt med viktigere arbeidsoppgaver :namnam:

Jeg var innom på jernia og så etter den. De hadde den ikke, så det er sikkert noe de bare selger via nettbutikken. Jeg får sikkert svar på mandag.

når brygget er ferdig så er det bare å bytte gjøringsbøtta med 19 l fat, og montere tappetårn.

er jo nesten som et kinderegg

Jeg sliter også med å finne et godt alternativ til kjøleskap ettersom jeg ikke har plass i leiligheten og ikke strømuttak i boden. Leker med tanken om å slå inn en 12 volts termostatstyrt pumpe med kjølevæske oppi vørteren og en bøtte isvann.

Tilbake
Topp