Jeg sysler med tanken på å prøve å kjøre en parti gyle der jeg først lager en IPA på ca 1.070, deretter lager en blonde eller pale ale på ca 1.040
Jeg tenker jeg velger malt-sammensetning ut ifra det jeg vil ha i den største ølen, og mer eller mindre følger oppskriften der.
Jeg har ikke bestemt meg helt, men det blir nok en klone av nøgne ipa. Har laget den før med bra resulatat.
OG 1.070, farge 15EBC, bitterhet 96 IBU.
77% pale ale malt
10% hvete malt
8% caramalt
5% munich malt
Jeg kjører 2 partier, hadde de vært like store ville jeg fått OG 1.070 på den ene, og 1.035 på den andre.
Jeg tenker at IPAen kan være 40% av volumet, mens 2.parti kan være 60%, og jeg regner da med å få:
OG ca 1.040, farge ca 8EBC
Har dere noen gode oppskrifter som kan passe inn her?
Jeg tenker jeg velger malt-sammensetning ut ifra det jeg vil ha i den største ølen, og mer eller mindre følger oppskriften der.
Jeg har ikke bestemt meg helt, men det blir nok en klone av nøgne ipa. Har laget den før med bra resulatat.
OG 1.070, farge 15EBC, bitterhet 96 IBU.
77% pale ale malt
10% hvete malt
8% caramalt
5% munich malt
Jeg kjører 2 partier, hadde de vært like store ville jeg fått OG 1.070 på den ene, og 1.035 på den andre.
Jeg tenker at IPAen kan være 40% av volumet, mens 2.parti kan være 60%, og jeg regner da med å få:
OG ca 1.040, farge ca 8EBC
Har dere noen gode oppskrifter som kan passe inn her?