Oppstart økologisk "Bryggeriet Nye Tider"

Eduard

Norbrygg-medlem
Denne pressemeldingen fikk vi i går kveld fra medlem David Dudek:

[size=11pt]Idealisten, osloamerikaneren og bryggerveteranen David Dudeks bryggeriprosjekt, Bryggeriet Nye Tider, er under etablering. Papirene er levert, og den omfattende, men morsomme oppgaven med å få øl ut på markedet er neste skritt. Bedriften, med base i Oslo, vil brygge øl i verdensklasse - smakfullt øl brygget kun med økologiske råvarer. Den stadig økende tilgangen til en god variasjon bærekraftige råvarer innenfor en rimelig radius har endelig gjort en gammel drøm mulig å realisere. Fremtidige samarbeidspartnere og andre interesserte oppfordres til å sende en e-post til [email protected] eller ringe 994 36 604.

Idealist, tree hugging American-in-Oslo brewing veteran David Dudek's brewing project, Bryggeriet Nye Tider, is under way. The paper work has been submitted, and now begins the arduous, but fun task of bringing the beers to market. This Oslo based brewing company will brew world class, flavorful beers made exclusively with ecologically grown (organic) ingredients from regions as close to production as possible. Having been a dream for many years, the recent and emerging availability of such ingredients in variety has finally made this dream a possibility. Prospective co-workers and other interested parties are welcome to contact Dudek at [email protected] or at +47 994 36 604.

Bryggeriet Nye Tider
Postboks 111 Bogstadvn.
0323 Oslo
Norge[/size]

Dette høres spennende ut, lykke til David!  :skitbra:

Takk Eduard!

Det er utrolig morsomt, men samtidig utrolig mye arbeid. Utrolig mye arbeid. Og da snakker jeg bare om papirarbeid og administasjon. Det blir litt vanskelig å "Relax, don’t worry, have a homebrew." Som en berømt bryggerigründer en gang så:

"You soon forget what it’s like to relax and not worry in this business. You’re stressed and you worry a lot." – Larry Bell

Man må være både kunstner og realist. Kanskje litt dum eller gal også. On second thought, all four.

Cheers,
David

Dette høres jo spennende ut.
Finnes det noe mer informasjon om dette på nett?
Eller kanskje fortelle litt mer om dette prosjektet?
Skal det være ett rent bryggeri, eller er det noen planer om en bryggeripub?

Steinarja skrev:
Dette høres jo spennende ut.
Finnes det noe mer informasjon om dette på nett?
Eller kanskje fortelle litt mer om dette prosjektet?
Skal det være ett rent bryggeri, eller er det noen planer om en bryggeripub?

Gode spørsmål!

Det er veldig tidlig i oppstartsfasen og så er det mye som er usikkert bortsett fra det som finnes i pressemeldingen. Vi søker medarbeidere. Akkurat nå er vi et ”fantom” bryggeri og driver med forskningsbrygging.

Kansje du har tittet nå på vevsiden. Det er ikke så mye å se på ennå.  :)

Huub skrev:
hvordan star det til med bryggeriet? 

Det virker som om det kan være grunn til å frykte at hele prosjektet har bortfalt. Dersom noe virkelig var i emning hadde det vel stått noe om det på nettstedet? Synd, i så fall, jeg syntes dette så veldig spennende ut. Men ikke så veldig overraskende, med tanke på norsk byråkrati, formyndermentalitet og avgiftspolitikk. Det er visst vanskelig nok i land der myndighetenes klamme hånd ikke ligger like tungt over alt og alle. Måtte alle mørkemenn og bakstrevere tørste, tørste og tørste på det gloheite stedet de i tidens fylde havner i .

hmm, bra dikt skriver du. men inholdet er skremmende  :eek:
jeg har satt mål til at om fem år kan en få kjøpt mitt øl på vinmonopolet og på lokale steder som 'lokalmat' her 'oppe'.

men jeg tror at dette er ikke lett i de fleste land i europa. spesielt vanskelig i Norge?

Tilbake
Topp