Har til nå brygget øl ved bruk av maltekstrakt og specialty grains og en 12L kjele. Dette har fungert veldig bra, men jeg begynner nå å bli sugen på å gå over til all grain brygging iløpet av de kommende 6mnd(mtp. handling av utstyr osv).
Bor i en 50m2 leilighet i Oslo sånn at plass er en viktig faktor.
Kokeplata på komfyren tåler ikke en så altfor mye større kjele enn jeg har nå heller.
Derfor trenger jeg råd fra dere som allerede brygger all grain når det kommer til konvertering av utstyr.
Har til nå brygget mellom 18-25 L og har planer om å holde meg til slike mengder.
Trenger derfor tips fra dere som allerede brygger allgrain når det kommer til type utstyr, størrelse på utstyr osv relatert til min situasjon.
Alt fra kombinasjoner av varmekilder, kjeler, meskekar o.l.
Flott med objektive anbefalinger med både pros and cons.
Selvfølgelig er også penger en faktor, men kvalitet foran kvantitet.
På forhånd takk!
-Anders
Bor i en 50m2 leilighet i Oslo sånn at plass er en viktig faktor.
Kokeplata på komfyren tåler ikke en så altfor mye større kjele enn jeg har nå heller.
Derfor trenger jeg råd fra dere som allerede brygger all grain når det kommer til konvertering av utstyr.
Har til nå brygget mellom 18-25 L og har planer om å holde meg til slike mengder.
Trenger derfor tips fra dere som allerede brygger allgrain når det kommer til type utstyr, størrelse på utstyr osv relatert til min situasjon.
Alt fra kombinasjoner av varmekilder, kjeler, meskekar o.l.
Flott med objektive anbefalinger med både pros and cons.
Selvfølgelig er også penger en faktor, men kvalitet foran kvantitet.
På forhånd takk!
-Anders