God ide; det er klønete å grave etter malt i bunnen av en sekk. Men du får ikke 25 kilo i ei 30-litersbøtte? Kanskje jeg først kunne sette sekken i bøtta, og så tømme den i bøtta når jeg hadde brukt nok til at det gikk?Oppbevarer basemalt i utrangerte bryggebøtter
Disse tåler ikke vekta av 25kg malt. I hylle passer de fint.
Jeg bruker forskjellige størrelser av disse jeg også, men vil legge til at de kan du få helt opp i 10,6 literBruker disse ifra Ikea.
IKEA 365+ matoppbevaring med lokk, rektangulær/plast, 5.2 l - IKEA
IKEA 365+ matoppbevaring med lokk, rektangulær/plast, 5.2 l Enten det er mel eller nybakt brød, holder denne store beholderen innholdet friskt i spiskammeret og fryseren. Lokket er lekkasjesikkert og den gjennomsiktige plasten gjør det enkelt å se hva som er inni.www.ikea.com
Fås i mange str opp til 5,2l, noe de selvfølgelig ikke hadde når jeg skulle ha
Vis vedlegget 53465
Til basemalt(pilsner, Maris Otter og Vienna) bruker jeg smartstore dry fra clas, går 25kg sekk i de: https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Dry-systemboks/p/34-1515-45Gjenoppliver denne tråden. Jeg ser óg etter oppbevaringsmuligheter. Helst fukt- og skadedyrtette (tenkte oppbevare i garasjen).
Har sett på denne tønna fra Felleskjøpet, men den er litt kostbar...
Bruker 2 og 4 liter zip poser fra europris.. Basemalt står fint i sekkene sine, bretter inn toppen på sekken mot midten, og ruller ned. Er vel ikke helt 100% skadedyrsikkert, men krypa må jaggu vise innsats for å komme seg ned i sekken til godsakene.Gjenoppliver denne tråden. Jeg ser óg etter oppbevaringsmuligheter. Helst fukt- og skadedyrtette (tenkte oppbevare i garasjen).
Sekker er fine. Jeg hadde en invasjon av mjølbilller i maltbua i vinter. De hygga seg vel med maltstøv, men ikke én kom seg ned i maltet. Spesialmaltet har jeg i 4-liters plastkanner.Bruker 2 og 4 liter zip poser fra europris.. Basemalt står fint i sekkene sine, bretter inn toppen på sekken mot midten, og ruller ned. Er vel ikke helt 100% skadedyrsikkert, men krypa må jaggu vise innsats for å komme seg ned i sekken til godsakene.