Ombygging av kjøleskap

Hei. Fikk tak i et lite kjøleskap gratis, som jeg tenkte å bruke som gjæringsskap, men som dere ser på bildet er det et par cm for lite klarning mellom fryseboksen og bøtta.

Noen som har smarte tips til hvordan jeg kan løse det? Pros and cons feks ved å løsne kjøleelementet og gaffe det høyere?

Kan evt være en option å bruke det kun som "varmeskap", dvs montere lyspære eller lignende varmekilde og ha skapet stående i kjelleren, i stedet for omvendt.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    111 KB · Sett: 224
Har sett flere som har flyttet på kjøleelementet for å få plass til feks flere cornyfat. Mulig det vil holde å bøye rørene så elementet henger ned på siden?

Jeg fjernet plasten som holder plata som holder kjøleplata. En stor trekloss på hver side og rettet ut bøyen i plata. Festet det så på bakveggen. Vær veldig forsiktig med rørene som går inn i plata, ellers ender du opp med kun varmeskap.

Jeg bøyde nedre del av kjøleelementet ned langs bakveggen. Fjernet all plast mm. Skal lage et dryppfat under da det blir rim som smelter når det går som kjøleskap.

Tilbake
Topp