joques skrev:Apropos old ale, har du prøvd å brygge en med brettanomyces? Wyeast har noe de kaller "Old Ale Blend". som består av både vanlig alegjær og brettanomyces. Jeg har en som har stått på ballong i et halvt år nå, og håper den skal nærme seg noe slikt som Gale's Prize Old Ale i smak
joques skrev:Jeg er bare litt bekymret for at det, i tillegg til alle smakene fra gjær-blenden, vil gi så mye smak at det blir et eneste stort rør.
Nei, ingen ståltrådhetter her, nei Jeg har bare stolt på at de vet hva de gjør på bryggeriet. Fullers-flaskene er med vanlig ølkapsel, sant?
Øistein C skrev:joques skrev:Apropos old ale, har du prøvd å brygge en med brettanomyces? Wyeast har noe de kaller "Old Ale Blend". som består av både vanlig alegjær og brettanomyces. Jeg har en som har stått på ballong i et halvt år nå, og håper den skal nærme seg noe slikt som Gale's Prize Old Ale i smak
Ikke meningen og bryte inn i praten deres men jeg satte en old ale for en liten stund tilbake med Wyeast Old ale blend den er ferdig karbonisert. Men så nyskjerrig som jeg er så måtte jeg ta en smaksprøve :biersmile:
Smaken ble jeg veldig overasket over og har vært sikker inn til nå at det var kommet en form for infeksjon.
Den har en veldig god sur smak som absolut ikke var noe overdominerende, glad nå når jeg ser hva blenden til vyeast inneholder (brettanomyces) att jeg ikke har helt ut flaskene.
joques skrev:Øistein, denne praten startet på styreforumet, og hele poenget med å flytte den hit, var jo å slippe andre til
Veldig bra at du ikke helte det ut, ja! Tenk så tabbe det hadde vært hvis du hadde helt det ut i går, og så leste dette i dag!! Har du smakt andre brettanomyces-øl? Orval, f.eks?