Sett inn sitat
Hvorfor ikke bare koble pumpe på kranen og pumpe Vørteren utvendig og opp igjen over mesken?
Er det noen fordeler med denne måten å gjøre det på?
Firefighterkristian skrev:Er det noen som har hatt problemer med stuck mash med 7-8 kg malt?! Vi har klart oss, men jeg synes meske karet er faretruende full med 7 kg oppi :jaha:
Med Vennlig Hilsen
Kristian Andersen
magne1972 skrev:+1. Og med tiden ruste ogsåjanvad skrev:Kan vel garantere att det kommer til og svi seg neste gang!! når du skurer med svint..
Jeg har hatt høyt nivå og tett på stuck mash et par/tre ganger med min BB30.
For meg har det fungert i slike tilfeller å heise silkurven ca 5 cm opp med tau festet i konas gardinstang.
Gir økt høydeforskjell mellom væskenivået i silkurven og væskenivået i kokekaret. Har berget meg sålangt.
Sv: Nybestilt BB30!
« Svar #25 på: I dag kl. 21:51 »
Sitat fra: magne1972 på fre 9 nov 2012, 23:07:02
Sitat fra: janvad på fre 9 nov 2012, 22:37:08
Kan vel garantere att det kommer til og svi seg neste gang!! når du skurer med svint..
+1. Og med tiden ruste også
Bare for å bryte inn, så deler jeg IKKE disse erfaringene etter 25 brygg på BB
Firefighterkristian skrev:Sv: Nybestilt BB30!
Kan vel garantere att det kommer til og svi seg neste gang!! når du skurer med svint..
Sier du det?! Du har brukt svint til rengjøring hver gang også? Hmm... Jeg går utifra at bunnen er like på alle BB 'er!? Hvilken versjon har du?
Med Vennlig Hilsen
Kristian Andersen
Flygel skrev:Firefighterkristian skrev:Sv: Nybestilt BB30!
Sier du det?! Du har brukt svint til rengjøring hver gang også? Hmm... Jeg går utifra at bunnen er like på alle BB 'er!? Hvilken versjon har du?
Med Vennlig Hilsen
Kristian Andersen
Har II . men nei , jeg bruker ikke swint , men en skikkelig negerkuse ...