Hei.
Jeg er helt fersk i ølbrygging. Har prøvd meg med 2 stk "kit" som man får på europris og byttet ut sukker med spraymalt.
Ølet er straks klar til flasking og er veldig spent på hvordan dette vil bli, men selvsagt forventer jeg ikke verdens beste øl av et ølkit, og heller ikke på første forsøk.
Det jeg ønsker er å heller lære meg å brygge øl fra bunnen, med malt og humle.
Mitt spm her er derfor hva jeg kan trenge av utstyr for å få til dette med et bra resultat.
Det jeg har i dag er følgende:
Gjæringsdunk av plast fra Europris: 2 stk
Gjæringsdunk av plast fra coopers sett: 1 stk
Hevert
StarSan
Røreskje
Flasker
Oechslevekt
Flaskefyller
Har koketopp på kjøkkenet med induksjon. Største kjelen jeg pr nå er 10 liter.
Har sett på FAQ men når jeg går der det står om utstyr osv fungerer ikke linken. Så kommer desverre ikke videre der.
Håper det er noen som kan hjelpe meg, kan garantere at jeg vil høre fra meg mere her inne etterhvert som ølbrygg blir laget og testet.
Mvh
Roar.
Jeg er helt fersk i ølbrygging. Har prøvd meg med 2 stk "kit" som man får på europris og byttet ut sukker med spraymalt.
Ølet er straks klar til flasking og er veldig spent på hvordan dette vil bli, men selvsagt forventer jeg ikke verdens beste øl av et ølkit, og heller ikke på første forsøk.
Det jeg ønsker er å heller lære meg å brygge øl fra bunnen, med malt og humle.
Mitt spm her er derfor hva jeg kan trenge av utstyr for å få til dette med et bra resultat.
Det jeg har i dag er følgende:
Gjæringsdunk av plast fra Europris: 2 stk
Gjæringsdunk av plast fra coopers sett: 1 stk
Hevert
StarSan
Røreskje
Flasker
Oechslevekt
Flaskefyller
Har koketopp på kjøkkenet med induksjon. Største kjelen jeg pr nå er 10 liter.
Har sett på FAQ men når jeg går der det står om utstyr osv fungerer ikke linken. Så kommer desverre ikke videre der.
Håper det er noen som kan hjelpe meg, kan garantere at jeg vil høre fra meg mere her inne etterhvert som ølbrygg blir laget og testet.
Mvh
Roar.