Aleksander_B
Dommer
Hei alle sammen.
Jeg er ny på forumet, og har svært lyst å begynne med brygging.
Jeg har ingen erfaring innen dette, og har lest litt på forumet og noen artikler her hos Norbrygg.
I første omgang tror jeg at jeg skal prøve meg på øl-kit. Da det er enklest for nybegynnere, og så får jeg se om jeg bli bitt av basillen.
Jeg har å forstått at dersom bruksanvisningen sier at det skal tilsettes sukker i brygget, er dette noe man ikke skal gjøre.
Men at man kan bruke spraymalt. Hva er spraymalt?
Kan man bruke plastikkdunker under gjæringsprosessen, eller må man helst ha vinballonger av glass?
Hva slags flasker brukere dere for å modning/lagring?
Dersom noen har råd og tips til en nybegynner, setter jeg svært stor pris på alt!
Ps. Ha lest en del på forumet hvor ordet "mesking" blir brukt. Hva betyr dette?
Jeg er ny på forumet, og har svært lyst å begynne med brygging.
Jeg har ingen erfaring innen dette, og har lest litt på forumet og noen artikler her hos Norbrygg.
I første omgang tror jeg at jeg skal prøve meg på øl-kit. Da det er enklest for nybegynnere, og så får jeg se om jeg bli bitt av basillen.
Jeg har å forstått at dersom bruksanvisningen sier at det skal tilsettes sukker i brygget, er dette noe man ikke skal gjøre.
Men at man kan bruke spraymalt. Hva er spraymalt?
Kan man bruke plastikkdunker under gjæringsprosessen, eller må man helst ha vinballonger av glass?
Hva slags flasker brukere dere for å modning/lagring?
Dersom noen har råd og tips til en nybegynner, setter jeg svært stor pris på alt!
Ps. Ha lest en del på forumet hvor ordet "mesking" blir brukt. Hva betyr dette?