at ølet ditt blir _bedre_ enn de kommersielle ølene som du liker best.
begynner å slippe opp for kommersielle øl som han setter noe særlig pris på
For å rykke tilbake til start:OlavE skrev:Nokon her som har oppskrift på Nøgne Ø God Jul og Gonzo Imperial Porter?
joques skrev:A: Renhold og desinfisering. Alt som er i kontakt med kald vørter og øl, må jevnlig renses grundig med et alkalisk rensemiddel (type stoutrens eller lut eller lignende). Ellers bygger det seg opp avleiringer av proteiner og gønk som vil skape infeksjon lenge før de faktisk er synlige. Det holder altså ikke med desinfisering. Først må det renses. Så må det desinfiseres. Det er to helt forskjellige prosesser.
Dalaker skrev:at ølet ditt blir _bedre_ enn de kommersielle ølene som du liker best.begynner å slippe opp for kommersielle øl som han setter noe særlig pris på
Ganske spenstige uttalelser fra Joques det her Med alt det snadderet som finnes der ute synes jeg det er rart at noen kan "gå lei". Blir virkelig hjemmebrygget så til de grader kjempegodt etterhvert? Dette er jo lovende nyheter, og jeg gleder meg til jeg får så mye erfaring.
Trygve skrev:(Eller er de bare høflige og usedvanlig gode til å juge?)
Oddvar Demmo skrev:Trygve skrev:(Eller er de bare høflige og usedvanlig gode til å juge?)
Høflighetsløgner gir jeg klar beskjed om at de kan holde for seg selv og at jeg ikke bryr meg om hva de synes,
harde ord men det hjelper på ærligheten deres.
joques skrev:Jeg har hele tiden hatt én venn som ga klar og ærlig beskjed om hva han syntes om ølet mitt. Alle andre sa bare at det var godt uansett, men det var han ene som pushet meg videre