Noen som har erfaring med pilsner enzym?

Ikke prøvd, men er ikke dette bare i overkant dyrt sukker?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Dette enzymet bør du gjøre litt research på siden det gjør om stivelse til glukose som blir spist så og si med en gang av gjæren. Som gjør at ølet blir knusktørt.

Men det brukes i mesk. Så ekstrakt funker nok dårlig. Det er avhengig av ph og temp.

Sist redigert:
Det er vel mest brukt for å lage 'light' øl siden det er som Miguel sier: det får ølet til å gjære ned til 1.00
Altså ingen karbohydrater igjen i ølet

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Tror ikke alkohol blir behandlet som et karbohydrat i kroppen, på samme måte som sukker. Derfor dette enzymet kan brukes for tørste folk med diabetes.

ja men det er ikke et slankemiddel, men alcohol forsvinner fort så du kan starte med og omdanne/forbrenne andre stoffer.

Hehe! Spørs hvem du spør men jeg tror jaggu alkohol kan være et slankemiddel og, om enn indirekte.

Svigermor påstår du legger på deg av alkohol, tull sier jeg, men hvis du legger deg på sofaen og drikker blir det noe annet, men enig med deg for det blir mye raving og dansing og svetting av fyll.

Vel. Man får jo mage da. Det har jeg selv erfart etter at jeg begynte å brygge og drikke tilsvarende. Selv om jeg har vært nesten like aktiv.

:) fikk mage da jeg sluttet og røyke og kompentserte med Freia kokesjokolade, kill the freia.

Haha! Jeg er dum nok til å fortsatt røyke men akkurat den der ser jeg. Måtte blitt en mørk og skarp sjokolade. Kjører på iom at jeg vil bli gravlagt med en flat mage i tilfelle noen med dårlig humor bestemmer seg seg for at dette skal være et party med åpen kiste.

Mindre karbohydrater hjelper vel det som ikke tåker så mye av det. Men alkohol er jo kcal, jo mer alkohol jo mer kcal.

Easybrew

Dette enzymet bør du gjøre litt research på siden det gjør om stivelse til glukose som blir spist så og si med en gang av gjæren. Som gjør at ølet blir knusktørt.

Men det brukes i mesk. Så ekstrakt funker nok dårlig. Det er avhengig av ph og temp.

sikker?

Hentet ut fra "bryggeland"

"Brukes til å bryte opp stivelse til enklere sukkerarter. Brukes av store bryggerier for å produsere kalorifattig øl av typen "LITE". Ved bruk vil ølet få svært lav restsødme og oppleves tørt i smaken. Kan brukes som siste utvei til å starte opp igjen gjæring som har stoppet ved for høy SG. Man bør merke seg at ved bruk vil alkoholinnholdet øke på grunn av de nye enkle sukkerartene som blir dannet."

her står det at det kan brukes på brygg som får "stuck fermantiation" og da kan man jo bruke det "når som helst" ?

@DenNøgneRøv : Jeg tror du har rett, dette skal enten tilsettes sammen med gjæren dersom du ønsker en tørr øl, eller ved stuck gjæring dersom du vil prøve å komme ennå lenger ned.

Hmm, mener å huske at dette enzymet trivdes rundt 50 grader, men det er lenge siden jeg leste om det.

Tar forbehold om at jeg blander enzymer, har ikke hatt noe behov for å enzymere noe utover det som foregår i mesken :)

Tror det stemmer at det tilsettes ifm gjæringen. Av det jeg klarte å finne på nett så skal dette visstnok gjære veldig langt ut, i en vanlig oppskrift med relativt lav OG

Tilbake
Topp