Jeg sendte inn kroppen min til en fitness-konkurranse, men fikk kritikk for at den var overkarbonert og ikke typeriktig! Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på den fra venner og familie, så jeg synes absolutt det er på tide å endre konkurransereglene.Jeg velger å stå over mange konkurranser der jeg ikke liker reglene.
Dropper alt av løpekonkurranser og fotball. Liker ingen av delene.
Et godt eksempel er min overkarbonerte dustesaison som snart er på 2.året på flaske og nesten står i taket når du åpner den. Bjørnunger tåler godt med trykk.Etter å ha sett hvor mye enormt overkarbonerte gushere som dukker opp på vanlige flasker, så må jeg si at dette høres ut som ei oppkonstruert problemstilling. Vanlige flasker tåler helt fint trykket fra alle øltyper. Er du i tvil, så unngå de aller tynneste engangsflaskene.
Hei Mats. Her er min erfaring. Bjørnunger klarer trykket greit. Bunnen har falt av et par av mine 0,75 flasker (de tåler ikke brå bevegelser). Om dette kan skje med 0,5 flasker vet jeg ikke. De bør ihvertfall være feilfrie.Et godt eksempel er min overkarbonerte dustesaison som snart er på 2.året på flaske og nesten står i taket når du åpner den. Bjørnunger tåler godt med trykk.
I tidligere NM var sendte man inn 4 bjørnunger (1,32 liter) som var nok til alle dømminger. Hva er grunnen til at dette man i 2017 må sende inn 5 flasker (1,6 - 2,5 liter) avhengig av om man sender bjørnunger eller 0,5 liter flasker?
da er det ei flaske i reserve i tilfelle ei flaske knuses eller på annen måte blir ubrukelig.
jeg trodde knust flaske automatisk førte til disk
jeg trodde knust flaske automatisk førte til disk
Stemmer det at man ikke kan bruke "engangs"-0,33l a la det mange av bryggeriene bruker? Har all øl på sånne...
2 flaskestørrelser aksepteres med følgende krav:
- 0,33 L flaske/bjørnunger: 0,33 L “bjørnunge”, den klassiske norske. (http://rentpack.no/flasker/rentpack-brun-oelflaske-article511-290.html). Ingen andre flasketyper på 0,33 L vil godtas (som f.eks. Sierra Nevada o.l.).