Naturlig karbonering på fat

Hei

Jeg karbonerer naturlig på fat (g-kobling),bruker 6gram pr liter. Etter 2 uker er det vel ferdig karbonert?
Kan jeg koble dette til fatanlegget med en gang og ha ca 1 bar på co2? Eller må jeg slippe trykket ut av fatet, før jeg setter på co2? Hadde tenkt å bruke sodastream patron til co2 delen.

Mvh Roger

Pleier å karbonere naturlig på fat. Halverer alltid g/l sukker og karboneringa er alltid god etter 2 uker. Med mindre du har tilbakeslagsventil er det alltid lurt å slippe ut trykket i fatet føre du kopler til noe på gass inn, ellers kan øllet bli pressa mot sodan

Om fatet står, ikke er totalt overfyllt, og du har koblet rett skal det ikke kunne komme øl ut gjennom CO2-slangen, men tilbakeslagsventil er uansett en billig forsikring.
Det du kan gjøre er å stenge ut fra tanken - koble til - lese av trykket. Evt. ha et løst manometer.

Om fatet står, ikke er totalt overfyllt, og du har koblet rett skal det ikke kunne komme øl ut gjennom CO2-slangen, men tilbakeslagsventil er uansett en billig forsikring.
Det du kan gjøre er å stenge ut fra tanken - koble til - lese av trykket. Evt. ha et løst manometer.
Hei
Jeg er helt nybegynner på dette? Hva mener du med koblet rett? Fatet er ikke overfylt er 25 liter på et 30liters...

Pleier å karbonere naturlig på fat. Halverer alltid g/l sukker og karboneringa er alltid god etter 2 uker. Med mindre du har tilbakeslagsventil er det alltid lurt å slippe ut trykket i fatet føre du kopler til noe på gass inn, ellers kan øllet bli pressa mot sodan
upps har kansje litt mye sukker på da...brukte det samme som til flasker jeg.

Hvordan slipper man greiest ut trykket på fat med g-kobling?

Vekker en gammel tråd til livet igjen
Lurer på det samme som Roger L, hvordan slipper man enklest ut trykket på en g-kobling? Bare skrur litt opp og drar til igjen?

Tilbake
Topp